בנק לאומי: נלווה השנה 3 מיליארד שקל לעסקים קטנים

הבנק מגדיל את פעילותו באשראי לעסקים הקטנים ומסמן יעד שאפתני ■ לאומי יציע לעסקים קטנים הלוואות בסכומים של עד 300 אלף שקל, בריבית של החל מפריים + 1.5%

בעקבות בנק הפועלים מגדיל גם בנק לאומי את פעילותו באשראי לעסקים קטנים. "היעד שלנו לשנת 2012 הוא להעמיד הלוואות חדשות לעסקים קטנים בסכום כולל של למעלה מ-3 מיליארד שקל. זה יעד שאפתני אבל הוא חשוב לנו, הקצאת אשראי בסדר גודל כזה תעודד צמיחה במשק ותגביר תחרותיות", אמר ראש החטיבה הבנקאית בלאומי ברוך לדרמן.

כיום עומד האשראי לעסקים קטנים של לאומי (פעילות בארץ) על 19.4 מיליארד שקל, עליה מאשראי של 18.3 מיליארד שקל בשנת 2010. בלאומי שואפים לגדול נטו בשנת 2012 ב-2 מיליארד שקל.

לאומי יציע לעסקים קטנים הלוואות בסכומים של עד 300 אלף שקל, בריבית של החל מפריים + 1.5%, תוך הגמשה והקלה משמעותית בדרישות לביטחונות. הבנק מתחייב כי ההלוואות יאושרו תוך 24 שעות בלבד ובכך מסיר חסמים ביורוקרטים ומפשט את תהליך קבלת ההלוואה.

"ללקוחות תשובה מהירה חשובה מאוד. הכרת הלקוחות ומודלים מתקדמים למתן אשראי שבהם משתמש הבנק מאפשרת לחסוך ביורוקרטיה ולתת תשובות מהירות בלי לפגוע באיכות תיק האשראי", אומר לדרמן. לאומי מציע גם גרייס (דחיית תשלומי ההלוואה השוטפים) של עד שנה בהחזר ההלוואה.

הבנק מרחיב את המהלך גם לגיוס לקוחות חדשים ויציע לעסקים המעסיקים מעל 5 עובדים, תנאים מועדפים בניהול חשבון העו"ש הפרטי של העובדים, הטבות בכרטיסי אשראי והטבות פיננסיות שונות בהתאם להסדר שיבנה עם המעסיק.

לאומי מבקש להתמקד בעסקים קטנים, בעלי תיק אשראי של עד 10 מיליון שקל ומחזור שנתי של עד 20 מיליון שקל. בישראל יש כ-500 אלף עסקים קטנים שלפי נתוני מרכז המחקר של הכנסת, מהווים 45% מהתוצר העסקי. על פי נתוני הלמ"ס, מדי שנה נפתחים בישראל כ-50 אלף עסקים קטנים חדשים, וכ-35 אלף עסקים קטנים נסגרים, כשהגורם העיקרי לכך הוא היעדר משאבים פיננסיים להשקעה בפיתוח עסקי, בטכנולוגיה ובתחרות. כיום, הסיכוי של עסק חדש לצלוח את השנתיים הראשונות לפעילותו עומדים על כ-58%.

המהלך של לאומי מהווה מענה למהלך דומה שעשה בנק הפועלים. לפני שלושה שבועות הודיע הפועלים על כוונתו להגדיל את האשראי לעסקים הקטנים והבינוניים בהיקף של כמיליארד שקל מעבר למהלך העסקים הרגיל. הפועלים הקים קרן ייעודית להלוואות לעסקים קטנים שתקרא "פועלים בצמיחה". הקרן תיתן הלוואות לתקופה של עד חמש שנים, בסכום של עד 400 אלף שקל, בריבית של פריים + 2% ובגרייס של 12 חודשים. ההלוואות בהפועלים ינתנו תוך הקלה משמעותית בדרישה להציג ביטחונות.