60% ממנהלי ההון סיכון: לא צפויים פיטורים בהיי-טק בקרוב

סקר ה-VC Indicator של דלויט: צפי לאקזיטים של יותר מ-25 מיליון דולר בחצי השנה הקרובה ■ תגליות הגז בישראל ישפיעו על פיתוחים טכנולוגיים והקמת סטארט-אפים בתחום

60% ממנהלי ההון סיכון הבכירים בישראל צופים כי לא נראה בחצי השנה הקרובה גלי פיטורים משמעותיים בהיי-טק - כך לפי סקר ה-VC Indicator לרבעון הראשון של שנת 2012, שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון בישראל. 31% מהמנהלים מעריכים שלא יהיו כלל פיטורים בששת החודשים הבאים.

קהילת ההון סיכון מצפה לראות בחצי השנה הקרובה אקזיטים בהיקף של למעלה מ-25 מיליון דולר, כאשר 73% מהמשיבים מאמינים שנראה לפחות 6 אקזיטים בסדר גודל מסוג זה. עם זאת, עדיין הרוב המכריע (73%) לא מעריך שנראה רכישות בהיקף משמעותי של למעלה ממיליארד דולר. יחד עם זאת, נוכח הצמצום בהון סיכון הישראלי, 17% ממשיבי הסקר צופים כי מספר חברות הסטארט-אפ יקטן בתקופה הקרובה.

עוד עולה מן הסקר, כי שנת 2012 מסתמנת כשנה טובה יותר מהמצופה עבור הסטארט-אפים הישראליים, אך עדיין לא נראה שיפור דרמטי בכל הקשור לגיוסי הון. 65% מבכירי ההון סיכון מעריכים שהסביבה הכלכלית תיוותר ללא שינוי בחצי השנה הקרובה ו-35% אף צופים שיפור במצב הכלכלי.

קדחת תגליות הגז בישראל מגיעה גם להון סיכון - 41% מהמנהלים מסכימים עם ההנחה כי תגליות הגז האחרונות בישראל ישפיעו על פיתוחים טכנולוגיים והקמת סטארט-אפים בתחום. לדברי רו"ח חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר, "תגליות הגז יכולות להוות כר פורה לצמיחה טכנולוגית. על מנת לעודד את התפתחותו של מגזר האנרגיה יש להגדיל את התמריצים הניתנים לסטארט-אפים אשר יתמקדו בתחום זה".

המנהלים נשאלו גם לגבי חלופות למימון פעילות הסטארט-אפים. 39% מהמשיבים סבורים כי תוכניות האצה (Accelerators) מהווים אלטרנטיבה ראויה, ו-31% מאמינים כי דווקא משקיעים פרטיים זרים (אנג'לים) יהוו תחליף להון הסיכון.

אופטימיות זהירה
 אופטימיות זהירה