פאניקה: אזעקת שווא נשמעה ברחבי הארץ בשל תקלה

משפחות רבות רצו למקלטים בשל החשש כי מדובר במתקפת טילים לעבר ישראל

בהלה גדולה פרצה בשעות הצהריים מוקדים שונים בדרום וצפון הארץ, בעקבות אזעקות עולות ויורדות שנשמעו במהלך דקות ארוכות. לאחר זמן קצר התברר כי האזעקות נגרמו בעקבות תקלה טכנית, אך את האזרחים המבוהלים קשה להרגיע: "זה חוסר אחריות".

אלפי בני אדם מבוהלים פנו למוקד 100 של המשטרה, לאחר ששמעו אזעקות ולא הבינו במה מדובר. משפחות רבות רצו למקלטים בשל החשש כי מדובר במתקפת טילים לעבר ישראל.

רונית, בעלת מסעדה בעפולה, סיפרה לחדשות 2 באינטרנט: "זו הייתה צפירה עולה ויורדת של כמה דקות - נבהלנו וחיכינו לשמוע את הבום - זה היה נשמע כמו טילים. הבנו בסוף שזה תרגיל. אנשים מהמסעדה יצאו לכיוון הדלק לראות מה קורה. ברגע שלא שמענו רעש הם חזרו לשבת במקומות במסעדה. רבים נבהלו וקמו".

גולשים מודאגים הציפו את דף הפייסבוק של חדשות 2 בתגובות: "תקלה שלהם מחסירה מאיתנו נשימה, הילדים סתם נבהלו והם לא רוצים לצאת - שימו לב לתקלות בבקשה, זה לא מתאים!!!", כתבה חופית כהן. "זה חוסר אחריות, אנחנו יודעים טוב מאוד לשלם את המיסים, אבל אתם לא יכולים לשלוט על מערכת שמצילה חיים", הוסיף רועי בן שושן.

בפיקוד העורף אומרים כי האזעקה נשמעה בעמק יזרעאל ובאזור הדרום, וכי התקבלו טלפונים רבים בעקבות זאת. "ככל הנראה מדובר בתקלה במערכת ההתרעה", אמר גורם בפיקוד העורף לחדשות 2 באינטרנט.

מצה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה שמתוחקרת כעת בפיקוד העורף".