חקירת כאל הועברה ליאח"ה; חשד לעבירות מנהלים

החקירה נפתחה בעקבות חשיפת "גלובס" על חריגות בסליקה של הימורים ופורנו

החקירה בעניין חברת סליקת כרטיסי האשראי כאל אינטרנשיונל - בשליטת דיסקונט והבינלאומי - הועברה מהיחידה לחקירות כלכליות להב 433 ליחידה הארצית ליחידות הונאה (יאח"ה).

החקירה נפתחה בעקבות חשיפת "גלובס" על חריגות בסליקה של הימורים ופורנו, ותלונה של דיסקונט במשטרה בחשד לעבירות פליליות בכאל, בעיקר על-ידי עקיפת הנהלים של חברות האשראי העולמיות, ויזה ומאסטרקארד.

בחקירה ביאח"ה מנסים החוקרים לבדוק אם בוצעו עבירות מנהלים, בעיקר בשאלה מי אחראי למדיניות העלמת העין מסליקה בלתי חוקית באינטרנט ושיתוף-פעולה עם בתי עסק ומאגדי סליקה מפוקפקים. נבדקת השאל האם חברי הנהלה הורו למתכנתים לעקוף את הוראות ומנגנוני המגבלות של חברות האשראי העולמיות.

כיוון שני בחקירה הוא היחסים של בכירי כאל עם בעלי עסקים שהיו לקוחות או ספקים של כאל. בין השאר נבדק חשד כי נעשה שיתוף-פעולה פסול בין בכיר בחברה לבין איש עסקים ביוזמה להקמת מיזם סליקה משותף, שלא בידיעת דירקטוריון כאל. איש העסקים המעורב בעניין אינו מוכן לספק למשטרה מידע.

בחקירה המחודשת ביאח"ה נגבות הודעות מעובדים בכאל בעבר ובהווה. צפויים להיחקר גם עובדים בדרגות זוטרות, בהם מתכנתים, שביצעו הנחיות לגבי אופי התקשרות עם לקוחות גופי הסליקה ובתי העסק הקשורים לכאל.

"ההתקשרות נתקעה"

ל"גלובס" נודע כי נמסרו עדויות שלפיהן רו"ח אהרון זוהר - מבכירי משרד ברייטמן-אלמגור (דלויט), אחיו של רו"ח שלמה זוהר שהיה יו"ר דירקטוריון כאל ויו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט - ניהל מגעים בשם מאגד סליקה מול כאל להתקשרות עסקית, כשהודק הפיקוח על סליקת פורנו והימורים באינטרנט. מדובר בחברת AOL 4 PAY הרשומה בקפריסין, שעסקה בסליקת הימורים ותוספי מזון.

רו"ח שלמה זוהר התבקש לפרוש מתפקיד יו"ר דיסקונט ויו"ר כאל בנובמבר 2009, וכיום הוא יו"ר חברת הנדל"ן A.D.O, שבשליטת עדי קייזמן.

רו"ח אהרון זוהר אמר: "פניתי אישית למנכ"ל כאל, בועז צ'צ'יק, ובעיקר למנכ"ל כאל אינטרנשיונל, סטיב גרינספן, ואחי שלמה לא היה מעורב. הייתי יועץ של החברה. פנינו לכאל עוד לפני שחל האיסור לקבל מאגדים חדשים; ההתקשרות נתקעה ולא היו עסקאות".

רו"ח שלמה זוהר אמר: "לא סייעתי לחברה הזו ולא טיפלתי בעניין, ובתקופת ההקפאה של קבלת מאגדים חדשים, בהנחיית הדירקטוריון, לא התקבלה חברה חדשה. רק אמרתי לצ'צ'יק ולגרינספן, מהיום הראשון, שיהיו מודעים לזה שאחי מטפל בחברה לא באופן פרטי, אלא דרך המשרד שלו. בסיכומו של דבר, לא יצא שם עסק".

מחברת כאל נמסר: "אנו מנועים מלהגיב, מכיוון שהנושא נמצא תחת חקירת משטרה".