ביהמ"ש דחה תביעת מתווך שטען כי "נעשק ונסחט" ע"י גינדי

מתווך תבע דמי תיווך בסך 227 אלף שקל בטענה כי תיווך במכירת מגרש ברמה"ש לגינדי השקעות ■ ביהמ"ש: לא הופעל עליו לחץ פסול לחתום על ויתור על דמי התיווך

‎‎טען שנעשק ונסחט על-ידי חברת גינדי השקעות והפסיד: בית משפט השלום בתל-אביב דחה השבוע תביעה לקבלת דמי תיווך בסך 227 אלף שקל, שהגיש מתווך נדל"ן שטען כי תיווך בעסקה למכירת מגרש ברמת-השרון.

‏את המגרש, ברחוב ויצמן ברמת-השרון, רכשה גינדי השקעות של מנור גינדי ב-9.75 מיליון שקל, והיא מתכננת להקים במקום בניין בן כמה קומות, עם מסחר בקומת הרחוב. המגרש ממוקם בסמוך לרחוב סוקולוב, רחובה הראשי של רמת-השרון.

‏‏‏‏התביעה הוגשה כנגד מוכרת המגרש, בוכמן ייזום ובנייה, שיוצגה על-ידי עו"ד אלעד גריינר ממשרד שבלת ושות'.

התובע טען כי חתימתו על כתב ויתור, שבו הוא מוותר על דמי תיווך בתמורה לסכום של 114 אלף שקל, בוצעה משום שגינדי, רוכשת המגרש, "הפעילה לחץ פסול הגובל בעושק וסחיטה", וכי הוא חתם עליו "תחת מחאה".

‏השופטת עינת רביד קבעה כי התובע "אינו יכול להתנער מכתב הוויתור", ולכן לתביעתו "אין בסיס". לדבריה, "אמירה בעלמא כי גינדי הפעילה לחץ פסול הגובל בעושק וסחיטה, ללא כל פירוט של מהות הלחץ הנטען, אין בה כדי להוכיח כי הופעלו לחץ וסחיטה".

‏‏בפסק הדין קבעה השופטת כי המתווך ממילא לא היה הגורם היעיל לביצוע העסקה, ולכן דחתה את תביעתו. היא פסקה כי התובע ישלם לנתבעת הוצאות בסך 2,000 שקל וכן שכר-טרחת עורך דין בסך 15 אלף שקל. ‏‏‎‎‏