סוני אריקסון אאוט, סמסונג אין

מריה שראפובה, הספורטאית המכניסה בעולם, החליפה נותנת חסות; תפרסם את סמסונג ברוסיה, במטרה להיכנס לשוק הרוסי "הלא מנוצל מספיק", לדברי סוכנה

הטניסאית מריה שראפובה ממשיכה לחזק את מעמדה כספורטאית המכניסה בעולם. הרוסייה, המדורגת שנייה בסבב ה-WTA, חתמה על הסכם חסות לשלוש שנים עם ענקית האלקטרוניקה סמסונג. זאת לאחר ארבע שנים רצופות בהן היתה חתומה עם המתחרה סוני-אריקסון.

פורטפוליו החסויות של שראפובה כולל גם את המותגים נייקי, טאג הוייר, אביאן וחברות נוספות. על-פי המגזין "פורבס", היא הכניסה לכיסה 25 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ביוני 2011, מה שהפך אותה לספורטאית המכניסה בעולם (הכנסות שכוללות פרסים כספיים מהישגיה בטניס, אך בעיקר הסכמי חסות).

בפער גדול במקום השני דורגה טניסאית אחרת, קרוליין ווז'ניאקי, עם הכנסות בגובה 12.5 מיליון דולר.

סוכנה של שראפובה, מקס אייזנבוד מסוכנות IMG, חשף כי העסקה החדשה תכלול פרסום אך ורק במדינת-האם של הטניסאית, רוסיה (הפרסום יכלול גם את משחקי נבחרת הפדרציה הרוסית). "מריה לא שווקה מספיק ברוסיה", אמר אייזנבוד. "חשוב לה לשנות את זה, כי אלו המקורות שלה". מלבד זאת, הדגיש אייזנבוד כי "השוק הרוסי עדיין לא מנוצל מספיק, וזו הזדמנות טובה להיכנס אליו לפני משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י ב-2014".

בתום שנת החוזה הראשונה עם סמסונג, שבה תפרסם שראפובה את מוצרי החברה באופן בלעדי ברוסיה, ההסכם עשוי להתרחב לרמה הבינלאומית.