אמד השכירה את חניון בית ש.א.פ בר"ג ב-55 מיליון שקל

אמד, שהחזיקה ב-50% מחניון הבניין שברחוב היצירה בר"ג, רכשה בדצמבר 50% נוספים ב-42 מיליון שקל

חברת אמד, שבבעלות החברה הציבורית דן, השכירה את החניון שבבעלותה בבניין המשרדים בית ש.א.פ, שבבורסת היהלומים ברמת גן, למפעיל חיצוני תמורת 55 מיליון שקל לתקופה כוללת של 10 שנים, כך נודע ל"גלובס".

אמד, שהחזיקה ב-50% מחניון הבניין שברחוב היצירה בר"ג, רכשה בדצמבר 50% נוספים ב-42 מיליון שקל. עסקת זו שיקפה מחיר של יותר מ-137 אלף שקל למקום חניה, מה שמייצג מחיר שיא בענף המשרדים. אמד מחזיקה בכ-50% משטחי הבניין, והיתרה בבעלות גורמים פרטיים.

בעסקה הנוכחית השכירה אמד את החניון למפעיל חיצוני, חברת יאיר השחר חניונים, ב-5.5 מיליון שקל לשנה בחוזה ל-7 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות. כלומר על פני כל 10 השנים תקבל אמד תשלום של 55 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", מפברואר יצאו בעלי המשרדים והשוכרים בבניין בית ש.א.פ ל"מרד חניות" לאחר שהתברר להם שבעקבות השלמת בעלותה המלאה של אמד בחניון, העלתה זו את מחירי החניות.

מקורבים לעסקה מציינים כי בטרם רכשה אמד את המחצית השנייה של החניון היא הבינה שהחניון מנוהל באופן לא כלכלי. לאחר רכישת המחצית השנייה העלתה החברה את המחירים והוציאה מכרז למפעיל חיצוני. עוד מציינים מקורבים לעסקה כי השכרת החניון למפעיל חיצוני אינה קשורה למחאת הדיירים.

את עסקת ההשכרה הובילו יו"ר אמד, שמואל רפאלי, ומנכ"ל אמד, מיכה נגר. דובר אמד אישר את פרטי העסקה.