פוטרה בגלל "פעילותה בשביתת השחקניות", ותובעת 598 אלף ש'

מיכל אפשטיין תובעת את מכבי רמת חן והיו"ר אורה גלזר אחרי שנזרקה מהקבוצה; טוענת להתנכלות בגלל פעילותה בסכסוך בין השחקניות לאיגוד הכדורסל בקיץ

הכדורסלנית מיכל אפשטיין, שמשחקת כיום בקבוצת אליצור רמלה, הגישה תביעת פיצויים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על סך 598 אלף שקלים כנגד קבוצת מכבי רמת חן ויו"ר הקבוצה אורה גלזר. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד רועי רוזן.

אפשטיין, שחקנית נבחרת ישראל ומי ששימשה כקפטן מכבי רמת חן בשלוש העונות האחרונות, טוענת בכתב התביעה כי בחודש ינואר האחרון קיבלה מיו"ר הקבוצה אורה גלזר הודעה שהיא אינה משתייכת עוד לקבוצה. אפשטיין טוענת כי שילמה את המחיר על מעורבותה בסכסוך העבודה בקיץ האחרון בין ארגון השחקניות לבין איגוד הכדורסל, סכסוך שהביא בסופו של דבר לעיכוב של כחודש בפתיחת העונה.

אפשטיין היתה אחת ממובילות המאבק כנגד איגוד הכדורסל בסכסוך בין הצדדים בקיץ האחרון, בעוד שגלזר, ביחד עם יו"ר איגוד הכדורסל שי שני, ייצגו את איגוד הכדורסל בסכסוך. לטענת אפשטיין בכתב התביעה, גלזר שכעסה עליה "על שהעזה להיות ממובילות שביתת השחקניות ונטרה לה על כך, החלה במסכת של התנכלויות והשפלות יומיומיות כלפיה. כך למשל, שללה את תקפיד הקפטן לאחר שלוש שנים, התעלמה ממנה התעלמות גורפת ועוד".

ב-7 בינואר 2012, נטען בכתב התביעה, כשאפשטיין הגיעה לאימון שגרתי היא נקראה לחדרה של גלזר ושם נאמר לה על ידיה "את לא יכולה לעזור לנו ואני לא רוצה אותך יותר בקבוצה. את לא תורמת מקצועית וחברתית ואני לא רוצה אותך. אפשר לסיים את זה יפה או שאני אקח אותך לבית משפט". לאחר שנזרקה מהקבוצה, טוענת אפשטיין כי היו"ר כינסה את כל השחקניות ואמרה להן: "לקבוצה יש שתי בעיות - מקצועית וחברתית. את הבעיה המקצועית יפתור שיקי (מאמן הקבוצה) ואת הבעיה החברתית של הקבוצה הזאת אני כבר פתרתי - העפתי את מיכל הביתה".

אפשטיין, בת 31 החזיקה חוזה מובטח (No Cut) והשתכרה בעונה האחרונה 9,667 שקל ברוטו בחודש. היא דורשת פיצויי פיטורים על 3 שנות עבודתו בקבוצה, פיצויים בגין פיטורים ללא עריכת שימוע, פיצוי בגין אובדן החודשים הנותרים בחוזה, דמי נסיעה, דמי הבראה, הוצאת לשון הרע, ובסך הכל 598 אלף שקל.