אגאן ג'ונס הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב ל-"AA"

סוכנות הדירוג ציינה כי "החוב של ארה"ב ככל הנראה יגיע ל-16.7 טריליון בסוף 2012. כלל התמ"ג צפוי להגיע ל-15.7 טריליון דולר, כך שבסוף שנת 2012, יחס החוב-תוצר צפוי להיות באזור ה-106%"

סוכנות הדירוג אגאן-ג'ונס הורידה אמש (ה') את דירוג האשראי של ארה"ב מ-"+AA" ל-"AA" עם תחזית שלילית, בשל חוסר ההתקדמות לעבר קיצוץ החוב הפדרלי העולה שלה.

מנהל הסוכנות, המשמעותית פחות משלוש הגדולות (פיץ', S&P ומודי'ס), שון אגאן, ציין כי "כשיחס החוב-תוצר עולה מעבר ל-100%, הגמישות הפיננסית של המדינה הופכת להיות מתוחה. בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, החוב של ארה"ב עולה מעל 100%".

עוד הוסיף אגאן כי הוא לא רואה את הסוף לעליית הגרעון. "עם גרעון תקציבי שנתי של כ-1.4 טריליון דולר, החוב ככל הנראה יגיע ל-16.7 טריליון בסוף 2012. אם מניחים שתהיה צמיחה של 2.5%, כלל התמ"ג צפוי להגיע ל-15.7 טריליון דולר. לכן, בסוף שנת 2012, יחס החוב-תוצר צפוי להיות באזור ה-106%".

אגאן גם טוען כי הקונגרס האמריקני לא עשה הרבה בעניין. ועדת-העל שמינה אובמה, המורכבת מנציגי שתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, הייתה אמורה למצוא דרך לקצץ 1.5 טריליון דולר בעשר שנים. ועדה זו, אומר אגאן, "הייתה כשלון".

באוגוסט, נזכיר, חתכה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב לראשונה. לאחר שעשתה כן, מודי'ס ופיץ' אישררו את הדירוג המושלם אצלן.