סין ויפן יתאמו ביחד את הזרמת הכספים לקרן המטבע

שר האוצר היפני נפגש עם עמיתו הסיני בטוקיו על מנת לתאם את הזרמת הכספים לקרן המטבע הבינלאומית ■ בהמשך החודש תתקיים פגישה של מנהיגי ה-G20 בוושינגטון

שר האוצר היפני ג'ון אזומי אמר היום שיפן וסין החליטו להתייעץ ביחד בנוגע לאפשרות להזרמת כספים לקרן המטבע הבינלאומית שנועדו לעזור לאירופה במאמצים שלה לצאת ממשבר החוב בו היא שקועה ולמנוע את התפשטותו למדינות נוספות ביבשת.

"במקום שכל מדינה תקבל החלטה בנפרד, החלטנו להתייעץ אחת עם השניה בנוגע לסוגיית הזרמת הכספים לקרן המטבע הבינלאומית", כך אמר אזומי בשיחה עם כתבים לאחר פגישה עם שר האוצר הסיני צ'ו צ'ורין בטוקיו בירת יפן.

הפגישה הזאת בין שרי האוצר של שתי הכלכלות הגדולות ביותר באסיה מקדימה פגישה של מנהיגי ה-G20 שתתקיים בהמשך החודש בוושינגטון. בפגישה, ידונו המנהיגים בדרכים השונות להעברת כספים לקרן המטבע. הכספים יוקצו על מנת להגן על הכלכלה העולמית מפני הלחצים על המערכת הפיננסית האירופית, העלייה המתמשכת במחיר הנפט ואחוז האבטלה הגבוה במדינות השונות בעולם.

"קרוב לוודאי שהשיחות בעניין הזה במהלך פסגת מנהיגי ה-G20 לא יעברו בצורה חלקה מכיוון שיש מחלוקת גדולה בין המדינות בנוגע לאופן שבו צריך לטפל במשבר החוב באירופה", אומר טומוקו פוג'י אסטרטג בכיר בסניף טוקיו של מריל לינץ'. "חשוב עבור יפן להתייעץ עם סין ולבדוק את כוונותיה בעניים הזה, כי סין תרצה, קרוב לוודאי, להגדיל את ההשפעה הפוליטית שלה אם תרצה להזרים כספים".