מכתב בהול ליועמ"ש: "סגור את אתר 'בחדרי חרדים'"

אחד הנסחטים לכאורה ע"י ראשי האתר כתב לוינשטיין: "סגירת האתר תאפשר למתלוננים נוספים לפנות למשטרה; זכות החברה לחירות גוברת על חופש הביטוי"

מכתב בהול מצד אחד הנסחטים לכאורה בפרשת "בחדרי חרדים", שטרם התלונן במשטרה, נשלח הבוקר (א') אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ובו בקשה מפורשת לסגור את הפורום באתר החרדי.

במכתב, שהגיע לידי גלי צה"ל, כותב עורך דינו של הנסחט לכאורה כי "הקהילה החרדית אינה נוהגת להתלונן בפני רשויות החוק, אך אזרה אומץ במקרה הזה, לאחר סבל מתמשך של שנים. מרשי, המשתייך לקהילה, חושש מלפנות בתלונה לרשויות, בשל חששו הממשי מהמשך הפגיעה בו ובקרוביו".

"מדובר בפרשה נרחבת וחסרת תקדים, במסגרתה, על-פי החשד, נסחטו בצורה שיטתית רבים מבני קהילה ספציפית ומוגדרת", נכתב עוד במכתב. "העובדה שאלה לא נוהגים לפנות לגורמי אכיפת החוק נוצלה כדי לגרוף הון. התלונות שהוגשו עד כה הן לכאורה סנונית ראשונה ומזערית בלבד - שכן הפורום עומד נכון לשעה זו על תילו, ו'אשכולות' שליליים כנגד מרשי עוד עלולים להמשיך ולעלות על-ידי המשתמשים בו", כתב עורך הדין.

בשבוע שעבר פנתה המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לסגור את האתר, מתוך הערכה כי "הדבר יוביל למבול של מאות מתלוננים", כהגדרתם. עם זאת, טרם התקבלה החלטה מצדו של ויינשטיין בעניין.

לדברי עורך הדין של הנסחט לכאורה, על אף שחברי הפורום זכאים לחופש הביטוי, "אין ספק כי במקרה הנדון גוברת זכותה של החברה לחירות. שיקולי מדיניות ויתר השיקולים החוקתיים מכריחים במקרה זה את סגירת הפורום, על מנת לאפשר למרשי ולמתלוננים נוספים לפנות למשטרה ולפרוס את תלונותיהם".