פאבר: "המצב בשוק המניות מזעזע; זהו תחילתו של תיקון"

המשקיע המיליארדר צופה ירידות בשוק, אך לא מוכן להמר בכספו נגד ה-S&P 500 כיוון שלדעתו הפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית

מארק פאבר, המשקיע המיליארדר שחזה את המפולת הפתאומית ב-1987, מעריך ששוק המניות בארה"ב נכנס לתיקון עמוק. 3 ימים לאחר פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב, שהצביעו על יצירת 120 אלף משרות חדשות בלבד בחודש מארס בעוד שאנליסטים ציפו ל-205 אלף משרות. בעקבות הנתונים, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מאבדים כ-1% מערכם.

"המצב הטכני בשוק המניות בשבועיים האחרונים מזעזע", טוען פאבר בכנס Maybank Invest Asia שנערך באסיה. "מספר הסגירות בגבהים חדשים ירד, מחזורי המסחר עלובים ומכירות בעלי עניין התגברו". פאבר כינה את החולשה בשוק "מטרידה".

פאבר ידוע כמי שהולך נגד הזרם; כך , בעוד שאנליסטים רבים מעריכים כי השוק ימשיך לעלות, הוא מתעקש שהחל תיקון עמוק יותר כלפי מטה. לדבריו, מדד S&P 500 השלים בשבוע שעבר תבנית הנקראת בעולם הניתוח הטכני "ראש וכתפיים", שמשמעותה היפוך מגמה בטווח הקצר.

"אני לא אומר שצריך לסמוך על ניתוח טכני ב-100%, אבל התבנית הזו אמינה ומדובר בהתפתחות שלילית", הוסיף פאבר.

פאבר הזהיר מכניסה לשוק דובי (קרי ירידה של יותר מ-20% מהשיא) ב-3 באוגוסט, כאשר ה-S&P 500 עמד על 1,254 נקודות. המדד אמנם לא נכנס לשוק דובי אך היו יומים שהוא אכן נכנס לטריטוריה הזו, ועלה מעל לרמה הפסיכולוגית. הפעם, פאבר זהיר יותר; הוא לא בטוח ששוק המניות האמריקני ייכנס לשוק דובי, אלא ציין רק שזה יכול לקרות.

עם זאת, פאבר הודה כי הוא לא פתח פוזיציית שורט על ה-S&P 500, כלומר הוא לא מהמר בכספו על ירידות חדות בשוק, וזאת מפני שהוא מעריך כי הפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) לה מייחלים בשווקים מזה חודשים. פאבר ציין כי הזהירות שלו מתבטאת בכך שהוא מחזיק יותר מזומן מאשר מניות בתיק ההשקעות שלו.