אתגר למפרסמים: צעירים מחליפים אמצעי מדיה 27 פעמים בשעה

‎זאת לעומת 17 פעמים בקרב מבוגרים, שלא נולדו לתוך הדיגיטל אך אימצו אותו

כניסת הסמארטפונים והטאבלטים לחיי היומיום יצרה עומס של מידע, שמגיע מערוצי מדיה שונים. הצרכנים אמנם נהנים מנגישות גבוהה יותר לתוכן, אך המפרסמים שמממנים את התכנים האלה די מבולבלים: יש להם ערוצי שיווק ופרסום גדולים ומגוונים יותר, אך נראה כי העומס דווקא יוצר חוסר נאמנות.

כדי להבין עד כמה המצוקה של המפרסמים במרדף אחרי הצרכנים גדולה, כדאי להעיף מבט במחקר שהתפרסם בימים האחרונים ושנערך עבור המו"לית Time באמצעות חברת המחקר Innerscope Research.

מהמחקר עולה כי בני ה-20, שנולדו לתוך העידן הדיגיטלי, מדלגים בין אמצעי מדיה 27 פעמים בשעה במהלך זמן הפנאי שלהם - או 13 פעמים במהלך תוכנית טלוויזיה באורך של חצי שעה (מעבר בין ערוצים, בין פלפורמות ובין מכשירים). זאת, לעומת 17 פעמים בלבד בקרב מבוגרים יותר, שאימצו את הדיגיטל אך לא נולדו לתוכו. במילים אחרות, בני 20 מחליפים ערוצי תקשורת 35% יותר פעמים מאשר מבוגרים יותר.

המחקר עשה שימוש בחגורות ביומטריות שניטרו את התגובות הפיזיות של 30 המשתתפים במחקר, במהלך סך כולל של 300 שעות צפייה. בנוסף, המשתתפים הרכיבו משקפיים עם מצלמות מובנות שעקבו אחר הפלטפורמה שבה הם השתמשו במהלך אותן שעות ולמשך כמה זמן.

מסרים קצרים

"אם הצרכנים משתמשים בהרבה ערוצי מדיה לטווח קצר במיוחד, אנחנו צריכים לחשוב איך להעביר מסרים קצרים עבורם", אומרת פטי ווייקלינג, מנהלת חטיבת המדיה הגלובלית ביונילוור.

המחקר הנוכחי הוא לא הראשון שמאפיין את תופעת המעבר בין המסכים, שנקראת בעגה המקצועית Cross Media. לפני כשנה ערכה חברת המחקר נילסן סקר עבור יאהו, לפיו 86% מהצופים בטלוויזיה משתמשים במקביל לצפייה בטלפון הסלולרי שלהם, כאשר 40% מהם משתמשים בו לצורך גלישה לרשתות חברתיות שונות.

אז איך המפרסמים בכל זאת מתמודדים? לפי Advertising Age, חברת האשראי אמריקן אקספרס, למשל, פועלת בכמה זירות - מצד אחד היא מעלה קמפיין פרינט במגזין, ובמקביל מריצה פרסומות וידיאו באתר הסלולרי של מו"לית המגזין או באפליקציות הסלולריות שלה.

קוקה-קולה, למשל, יכולה להריץ פרסומת טלוויזיה רגילה במהלך תוכנית טלוויזיה מסוימת, ובמקביל לרוץ עם באנרים ופרסומות וידיאו באתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה שמשדרת את אותה התוכנית.

מנכ"ל חברת Innerscope Research, קארל מארקי, אומר כי האתגר עבור המפרסמים גדול מתמיד: "הקהל הפך לחמקמק יותר בעידן הדיגיטלי, וחלון ההזדמנויות של המפרסם קטן".