עיריית ר"ג התעקשה - ותשלם לתנועת אומ"ץ 50 אלף שקל

זאת בשל התעקשותה של עיריית רמת-גן לנהל הליך משפטי שבו גוננה על החלטתה לקרוא את מתחם הבורסה בעיר על שמו של ראש העיר החשוד בפלילים, צבי בר

התעקשותה של עיריית רמת-גן לנהל הליך משפטי, שבו גוננה על החלטתה לקרוא את מתחם הבורסה בעיר על שמו של ראש העיר החשוד בפלילים צבי בר, תעלה לה 50 אלף שקל - כך קבעה היום (ב') שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, מיכל אגמון-גונן.

השופטת קבעה כי העירייה, שיוצגה בהליך בידי עו"ד אילן בומבך, תשלם לתנועת אומ"ץ הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל, על עצם ניהול ההליך לפני שהודיעה על ביטול הכוונה לקרוא את המתחם על שמו של בר.

לפני כ-5 חודשים החליטת מועצת עיריית רמת-גן, בהחלטה שהתקבלה במחטף, לקרוא את מתחם הבורסה היוקרתי על שמו של בר. זאת, אף שראש העיר, המכהן בתפקידו זה 23 שנים, חשוד בעבירות חמורות ובהן שוחד, מירמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט והלבנת הון.

בר חשוד כי קיבל שוחד בסך של כ-2 מיליון שקל מיזמי נדל"ן, כדי לקדם פרויקטים שלהם ברמת-גן. בפרקליטות אמורה להתקבל החלטה סודית אם להעמידו לדין, בעקבות שימוע שהתקיים לו בחודשים האחרונים.

לפני טקס ההכרזה הגישה תנועת אומ"ץ עתירה מינהלית לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, והשופט קובי ורדי הוציא צו ביניים נגד קיום הטקס. בעקבות זאת ביטלה העירייה לא רק את טקס ההכרזה, אלא את כל אירוע פתיחת חגיגות 90 שנה לרמת-גן - תוך שסירבה להצעת לקיים את החגיגות לעיר בכל זאת.

בתחילה גייסה העירייה כאמור את עו"ד בומבך, שייצג אותה בהליך, ואולם בהמשך נמחקה העתירה, עקב החלטת העירייה לסגת מהכוונה להנציח את ראש העיר החשוד בפלילים במתחם הבורסה.

בעקבות זאת פנתה עמותת אומ"ץ, באמצעות עו"ד אבינועם מגן, לבית המשפט וביקשה שיפסוק הוצאות משפט לטובתה, בנימוק כי רק הגשת העתירה המינהלית הובילה בסופו של דבר לביטול ההכרזה.

"מן הראוי לפסוק לעותרת הוצאות של ממש בגין הגשת העתירה", כתבה השופטת אגמון-גונן בהחלטתה לחייב את העירייה בהוצאות. "מדובר בעתירה בעלת חשיבות ציבורית גדולה, כנגד החלטה שעל פני הדברים ניתן להגדירה לכל הפחות כתמוהה. אין מדובר בהחלטה שהתקבלה בטרם עלו החשדות כנגד ראש העירייה, אלא ביוזמה שעלתה במקביל לנקיטת הליכי החקירה". (עת"מ 37492/12/11).