צפו במחאה נגד "ארץ נהדרת": "לא משלמים לנו"

מיכל ואסף שפיר העלו שיר מחאה מקורי ליו-טיוב שבו הם מלינים על אי-התשלום

שוטף פלוס 360 ב"ארץ נהדרת": אחרי שנה שבה לא קיבלו שכר בעבור סרטם שנרכש על-ידי הפקת "ארץ נהדרת" ושודר במסגרתה בימי המחאה החברתית, העלו זוג היוצרים, מיכל ואסף שפיר, שיר מחאה מקורי ליו-טיוב שבו הם מלינים על אי-התשלום.

כמעט שנה עברה מאז שהפקת "ארץ נהדרת" רכשה את הסרטון "שכונת חיים באוהלים" מזוג היוצרים שפיר. ואולם, השכר שהובטח לשניים בחוזה מעולם לא הגיע, וזאת למרות מיילים וטלפונים רבים שנעשו במהלך השנה מצד היוצרים.

"במהלך תקופת המחאה עשינו קליפ שנקרא 'שכונת חיים באוהלים'", מספר שפיר ל"גלובס". "המפיקה של 'ארץ נהדרת' פנתה אלינו באופן אישי וקנתה אותו לשידור חד-פעמי. בחוזה שהועבר אלינו נכתב שהתשלום ייעשה בצורה של שוטף פלוס 60, אבל הכסף כאמור לא הגיע".

"מה שמעצבן פה זה לא הכסף, אלא העניין העקרוני", אומר שפיר בכעס. "'ארץ נהדרת' היא תוכנית הדגל של זכיינית הטלוויזיה הכי גדולה בישראל, והיא זאת שנותנת את הטון בכל מה שקשור להתנהלות העסקית עם יוצרים. אז אם הם פועלים ככה - כולם יפעלו ככה".

שפיר זועם על קשת: "רציתם להיות מחאתיים?", הוא אומר בהתייחס לקשת, "לעמוד כתף אל כתף עם כולנו ברחובות? במקום זה אתם פשוט דורכים על האדם הקטן. הסיפור פה הוא סיפור של דוד וגוליית. קשת דורכים על חלשים מהם, פשוט כי הם יכולים".

"במהלך השנה האחרונה פנינו אליהם מספר פעמים דרך המייל והטלפון, אך זכינו להתעלמות מצדם", ממשיך שפיר. "לאחר חודשים ארוכים שזכינו להתעלמות שלחנו להם מייל מעט יותר אסרטיבי, ובו שאלנו אותם אם אנחנו צריכים לפעול בדרכים ייצירתיות יותר כדי להשיג את כספנו. זמן קצר לאחר מכן חזרה אלינו המפיקה והבטיחה תשובות בהקדם. זה היה לפני 3 חודשים. באופן מפתיע היא נעלמה שוב ל-3 חודשים, אז החלטנו לעשות את הסרטון הזה", הוא מסביר.

שפיר מספר כי "בעקבות הסרטון פנו אלינו היום מקשת כדי לבדוק איך להסדיר את התשלום. אחרי כמעט שנה למדנו להיות פחות נאיביים", אומר שפיר ביחס לאפשרות שאכן התשלום המיוחל יגיע בקרוב.

מקשת נמסר: "העניין נמצא בבדיקה. אם אכן לא הועבר התשלום, הנושא יטופל בהקדם".