ליליאן פרץ: "שרה נתניהו אמרה לי לא לבשל אצלה בבית כדי שפיקאסו לא יריח את הטיגונים"

עוזרת הבית לשעבר של משפחת נתניהו, שתבעה את שרה נתניהו: "אף אחד לא יכול היה לעמוד בסטנדרטים שלה" ■ "כל הזמן הייתי עסוקה בניילון חפצים"

"כששרה נתניהו הייתה בחופש והייתי בסופר, היו מזעיקים אותי כדי לקבל את מי שהיה אמור להגיע הביתה, כמו טכנאי; כל הזמן הייתי צריכה להחליף בגדים" - כך העידה היום (ב') ליליאן פרץ, שעבדה כעוזרת בית בבית משפחת נתניהו בקיסריה, והגישה תביעה נגד שרה נתניהו בטענה כי היא קיפחה את זכויותיה כעובדת.

פרץ, שהעידה היום בחקירה נגדית במשפט בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, סיפרה כי בתקופת עבודתה בבית משפחת נתניהו בקיסריה היא הייתה מגיעה לבית מוקדם בבוקר כדי לעשות דברים לפני ששרה נתניהו תתעורר. "היא כל הזמן אמרה לי 'לא ככה אלא ככה'", העידה פרץ. "העבודה אצל משפחת נתניהו הייתה בלחץ ובעצבים".

עוד אמרה פרץ בדיון כי במהלך עבודתה היא התבקשה לבשל בביתה הפרטי ולא בבית משפחת נתניהו. "גז, חשמל, שמן, סירים, מים - הכול היה אצלי. מה באמת? שאני לא אבשל אצלה בבית, שפיקאסו לא יריח את ריח הטיגונים - ואצלי באבא-סאלי כן יריח", אמרה.

פרץ ציינה כי היא אהבה את בנימין נתניהו ואת הילדים, ושאפילו "חיללתי שבת בשבילם". עם זאת, היא לא חסכה שבטה משרה נתניהו: "הסטנדרטים של גברת נתניהו מצריכים שעות רבות, וכל יום לבוא, שיטת הניקיון, החלפת הבגדים... בשבת היא משאירה לי רשימות מה לעשות בכל השבוע, כאשר עוד לזה מצטרפים עוד קבלנים; כל הזמן הייתי עסוקה בניילון חפצים. אני יכולתי לתקתק את הבית הזה פעמיים בשבוע 4 שעות, בשיטות העבודה שלי. אף אחד לא יכול היה לעמוד בסטנדרטים שלה. עובדת שעובדת אצלה היום באה אליי ובוכה ומספרת לי דברים".

בנוסף על פרץ, העיד היום במשפט נתן אשל, מנכ"ל לשכת ראש הממשלה לשעבר, שעבודתו הופסקה באחרונה בשל פרשת ההטרדה של עובדת אחרת. בניגוד לדבריה של פרץ, שטענה כי לפני שבנימין נתניהו נבחר לראש ממשלה שהתה משפחת נתניהו בביתה בקיסריה 3 שבתות בחודש בממוצע, העיד אשל כי המשפחה שהתה בתקופה זו בבית בקיסריה רק שבת אחת בחודש בממוצע.

בתביעה, שהוגשה לפני כשנתיים, טוענת פרץ כי נתניהו התעללה בה, שילמה לה משכורת נמוכה משכר המינימום ונמנעה מלשלם לה זכויות סוציאליות שונות אותן היא מחויבת לשלם על-פי חוק.

נתניהו מצידה מכחישה את הטענות מכל וכל ואף הגישה תביעה נגדית נגד פרץ בסכום של 600 אלף שקל ודרשה ממנה פיצוי כספי בגין הפרת סודיות, הוצאת דיבתה ופגיעה בפרטיותה.