בשורה טובה לטבע: ספלון זכתה בעירעור על תרופת האמריקס

ספלון, חברת הבת של ענקית התרופות טבע , זכתה היום בעירעור שהגישה לבית המשפט בארה"ב כנגד פיתוח גרסה גנרית לתרופת האמריקס שאותה פיתחה החברה ■ לפי הערכות, החברה תוכל לשמור על הבלעדיות בשיווק תרופת האמריקס

ספלון, החברה בת של ענקית התרופות טבע , זכתה היום (ב') בעירעור שהגישה לבית המשפט בארה"ב כנגד פיתוח גרסה גנרית לתרופת האמריקס שאותה פיתחה החברה.

בסבב הקודם של "מלחמת הפטנטים" ספלון הפסידה בערכאות המשפטיות הנמוכות יותר, לאחר שבית המשפט קבע כי הפטנטים המגינים על התרופה הם טריוויאליים.

תרופת האמריקס שנועדה לטפל בעוויתות שרירים הנובעות מבעיות בעמוד השידרה, הניבה לספלון ולטבע רווחים של יותר מ-100 מיליון דולר רק ב-2011, כך שהחברה לא וויתרה ועירערה לבית המשפט לעירעורים בוושינגטון.

בית המשפט קבע היום כי חברת Mylan וחברת Par Pharmaceutical, שמעוניינות לשווק גרסה גנרית לתרופה הרווחית, וזכו בסיבוב הקודם, הפך את ההחלטה הקודמת וקבע כי הטיעונים שהחברות הציגו לא מקובלים, עניין שיסייע לספלון לשמור על הבלעדיות בשיווק תרופת האמריקס, עד שתוקפם של הפטנטים יפוג בשנת 2023.

לפני כ-6 חודשים השלימה טבע את רכישת ספלון תמורת כ-7 מיליארד דולר. "לטבע ה'חדשה' תהיה נוכחות חזקה בכ-60 מדינות והיא צפויה לרשום הכנסות של כ-20 מיליארד דולר בשנה", אמר שלמה ינאי, מנכ"ל החברה דאז, בהודעת החברה כי הרכישה מחזקת את האסטרטגיה ארוכת הטווח של טבע על ידי הרחבת, העמקת וגיוון היצע המוצרים של החברה, במקביל להמשך ההתרחבות בתחום הגנרי.