יוזמה חדשה של מארגני המחאה: "בר חברתי" בפלורנטין

הרעיון: בר ללא מטרת רווח שיפעל כאגודה שיתופית ■ שאיפת הפעילים היא להקים את הבר ב-1 במאי, חג הפועלים, אך לשם כך הם צריכים לגייס של 100 אלף שקל

אופיר אביגד ויגאל רמב"ם, ממנהיגי מחאת האוהלים, ממשיכים לנסות להפיח חיים במחאה ומשיקים את "בר קיימא" - הבר החברתי הראשון בתל-אביב. באתר הרשמי של המחאה החברתית דיווחו מובילי המחאה כי כ-100 איש הגיעו אמש (ב') למפגש ההשקה של ה"בר-קיימא", המתוכנן לקום בשכונת פלורנטין במקום ה"סאב קוץ' מילגה".

"הבר ינוהל כאגודה שיתופית, ולשם כך מנסים 8 היזמים לגייס הון ראשוני מאנשים שיהיו שותפים לרעיון ולחזון - קואופרטיב", נכתב באתר המחאה. "על-פי החזון, כל אחד מהלקוחות של הבר ישקיע סכום של 1,000 שקל, באמצעותו יהיה אפשר להקים את העסק שיכיל בר, מסעדה וגם חללים לעריכת סדנאות, הרצאות, הופעות ועוד. המשקיעים יזכו להנחה ניכרת על המוצרים הנמכרים במקום ויהיו חלק מתהליך קבלת ההחלטות".

המקום, לדברי רמב"ם, לא מוקם למטרת רווח, וכל עודף שייצבר יושקע במיזמים חברתיים. "המטרה היא לענות על צרכים, וככל שהמקום ירוויח יותר - כך יירדו המחירים. לא הרווחים הביאו אותי לפה, אלא החזון, הניסוי החברתי. ואני אוהב בירה. החזון מביא לפה אנשים שמבינים את הפוטנציאל המהפכני - זה עסק שיכול להוכיח שאנחנו לא צריכים לאכול אחד את השני בשביל להיות שבעים", אמר רמב"ם.

שאיפת הפעילים החברתיים היא להקים את הבר ב-1 במאי, הלא הוא חג הפועלים, אולם לשם כך הם צריכים לגייס סכום ראשוני של 100 אלף שקל לשיפוץ המקום.