רשת בגדי הספורט DECATHLON בדרך לישראל

משפחת חורש מנהלת מו"מ להכנסת רשת הספורט האירופאית לישראל ■ DECATHLON פועלת ב-18 מדינות בעולם עם מכירות של 6 מיליארד אירו בשנה

שוק אופנת והנעלת הספורט מתחמם, ולרשתות הספורט צפויה חזית תחרותית חדשה. ל"גלובס" נועד כי רשת הענק האירופאית DECATHLON בדרך לישראל, וכי בימים אלה מנהלת משפחת חורש, זכיינית H&M ובעלת סוכנות טויוטה, משא-ומתן עם הרשת האירופית לשם כניסתה לשוק המקומי.

עוד נודע כי ברשת האירופית ישנה כבר החלטה להיכנס לשוק המקומי, ונציגי הרשת אף מסרו לגורמים בישראל כי כניסתם קרובה.

רשת DECATHLON היא אחת מרשתות הספורט הבולטות בעולם. הרשת נוסדה בצרפת בשנת 1976, וכעבור עשור התרחבה לגרמניה ומשם למדינות נוספות. היא פעילה ב-18 מדינות עם 535 חנויות. לפי פרסומי הרשת, מחזור המכירות שלה עמד בשנת 2010 על 5.97 מיליארד אירו בשנה. בין 2006 ל-2010 גדלו מכירותיה ב-50% בקירוב.

ייחודיות הרשת היא בפעילותה באמצעות חנויות ענק המשתרעות על אלפי מ"ר ובמחירים תחרותיים. מגוון המוצרים הנמכר ברשת רחב במיוחד וכולל מלבד נעלי ספורט ואופנת ספורט, גם ציוד ספורט בכל תחום אפשרי לרבות טניס, ציוד צלילה ואפילו תוספי מזון לספורטאים. כמו כן, הרשת מחזיקה במותגים הפרטיים Toboggan ו-Decat המציעים מוצרים במחירי דיסקאונט.

הפריסה הרחבה ביותר של הרשת היא בצרפת, עם 240 חנויות במדינה. מכירות הרשת בצרפת בלבד עמדו בשנת 2010 על 2.792 מיליארד אירו, שהיוו 46.7% מכלל מכירות הרשת.DECATHLON פעילה גם בספרד, איטליה, בריטניה, בלגיה, ברזיל, סין, פולין, פורטוגל, רוסיה, בהונגריה ועוד, עם מכירות של 3.186 מיליארד אירו שהיוו 53.3% ממכירות הרשת. בתחילת השנה פתחה הרשת חנות ראשונה בסלובקיה.

דווקא כניסתה של הרשת לשוק האמריקני לא צלחה. הרשת נכנסה לארה"ב בשנת 1999, אולם 7 שנים מאוחר יותר היא סגרה את פעילותה בארה"ב.

כניסתה של DECATHLON לישראל, אם אכן תתרחש, צפויה לעורר תחרות קשה בשוק הספורט המקומי הנשלט על-ידי מעט שחקנים, מאופיין במחירים גבוהים בהשוואה למדינות מערביות אחרות ובעיקר לארה"ב, ומגלגל לפי הערכות יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה.

השחקנית הגדולה ביותר בשוק המקומי היא רשת מגה ספורט המונה 44 סניפים, ואחריה רשת ספורט ורטהיימר עם 31 סניפים. בשנים האחרונות התפתחו גם רשתות-מותג - נייקי עם 27 סניפים (שניים מתוכם הם סניפי אאוטלט) ורשת אדידס עם 25 סניפים. בשוק המקומי פועלות גם חנויות פרטיות רבות.

"אנחנו מברכים על כניסתה של DECATHLON לישראל ומאמינים כי חשוב שתהיה תחרות בריאה. מגה ספורט תמשיך לתת את מגוון המוצרים הטוב ביותר במחירים האטרקטיביים ביותר", אומר מנכ"ל מגה ספורט, גולן סימנטוב.

לדברי רוני ורטהיימר, מנכ"ל ומבעלי רשת ספורט ורטהיימר, "השוק מאוד תחרותי וימשיך להיות כך. מי שיהיה מקצועי וטוב - ישרוד. בעבר נכנסו רשתות ספורט בינלאומיות כמו SPORTMART ואחרות, אבל הן הבינו שזה שוק תחרותי מאוד, קשה ולא כל-כך גדול ויצאו החוצה. דיברו גם על ,Foot Locker ואף אחד לא הגיע. אם יגיעו, נעשה את העבודה כך שנהיה מובילים בשוק".

משפחת חורש מסרה בתגובה: "אנחנו תמיד פתוחים להזדמנויות עסקיות מעניינות, אך לא מגיבים לשמועות".