לכבוד עונת הדוחות: 5 מניות עם פוטנציאל ל"שורט-סקוויז"

באתר הכלכלי הפופולרי "The Street" ערכו רשימה של 5 מניות הצפויות לפרסם את דוחותיהן, להכות את התחזיות ול"הבריח" את השורטיסטים באמצעות "שורט-סקוויז" שיזניק אותן מעלה

סוחרי השורט מאוד לא אוהבים להיתפס עם "המכנסיים למטה" כאשר הם מחזיקים בפוזיציית שורט על מניה מסוימת והיא מדווחת על דוחות חיוביים שמקפיצים את שער המניה וגורמים להם מפח נפש. לאחר ש"השורטיסטים" נתקלים במצב שכזה, הם עלולים לסגור במהירות את הפוזיציה שפתחו כדי לחתוך הפסדים ולקנות בחזרה את המניה.

מצב זה ידוע בשם "שורט-סקוויז", ובאתר הכלכלי הפופולרי "The Street" רואים בו הזדמנות לפתוח פוזיציית לונג על אותן מניות הצפויות "להפציץ" בדוחות הרבעוניים שלהם וערכו רשימה של 5 מניות המועמדות לדווח על תוצאות רבעוניות טובות, להבריח את השורטיסטים ולספק לכם הזדמנות טובה להיכנס למניה.

1. Intuitive Surgical (סימול: ISRG) - זוהי חברה המפתחת ומשווקת ציוד רפואי והיא צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012 היום לאחר המסחר. קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שהחברה תדווח על רווח למניה של 3.14 דולרים והכנסות של 464.7 מיליון דולר. ברבעון הקודם, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ביותר מ-40 סנט בשורה התחתונה. כמו כן שיעור פוזיציות השורט על המניה עומד על 2.5%, כך שהיא מועמדת ברורה לשורט-סקוויז.

2.United Rentals - (סימול: URI) - חברה העוסקת בהשכרת ומכירת מבנים ואחת המועמדות הבולטות ביותר לשורט-סקוויז. חברת הנדל"ן צפויה גם היא לפרסם דוחותיה לאחר המסחר, כאשר קונצנזוס האנליסטים צופה לה רווח של 5 סנט למניה על הכנסות של 609.9 מיליון דולר. שיעור פוזיציות השורט הפתוחות על המניה הוא גבוה מאוד ועומד על 31.8% מכלל מניותיה.

3. Cree - עוסקת בייצור ושיווק של שבבי הסמיקונדקטור וצפוייה לפרסם דוחותיה לאחר המסחר. תחזית האנליסטים מצביעה על רווח של 21 סנט למניה והכנסות של 300.76 מיליון דולר לרבעון הראשון. שיעור פוזיציות השורט הפתוחות על מניית החברה עומד על 15.1%. כמו כן מבחינת טכנית המניה נסחרת מעל הממוצע הנע של ה-50 וה-200 ימים שלה.

4. USG - (סימול: USG) - היא חברה המייצרת ומשווקת חומרי בנייה, דיווחה לפני פתיחת המסחר היום על תוצאותיה. למרות הפסד של 26 סנט למניה או 27 מיליון דולר, החברה עדיין עקפה את תחזיות האנליסטים שצפו לה הפסד גדול יותר של 42 סנט למניה. כמו כן החברה צימצמה באופן ניכר את הפסידה מהרבעון המקביל אשתקד, אז היא דיווחה על הפסד של 105 מיליון דולר למניה. במקרה זה השורט-סקוויז כבר החל והמניה מטפסת ב-2.3% בוול סטריט.

5. Mcmoran Exploration (סימול: MMR) - זוהי חברה העוסקת בקידוח, ייצור ושיווק של מוצרי הנפט והגז הטבעי. גם במקרה זה החברה פרסמה דוחותיה לפני המסחר, כאשר גם היא היכתה את התחזיות בשורה התחתונה עם רווח של 5.5 מיליון דולר, לעומת הפסד 15.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור פוזיציות השורט הפתוחות על המניה עומד על 18.5%, וניתן לומר שגם במקרה זה השורט-סקוויז יצא לדרכו משום שהמניה מזנקת ב-3.5% בתוך המסחר.