תלונה: כתב ערוץ 10 אור הלר האזין בסתר לסא"ל אייזנר

מדובר בהקלטת דברים שנאמרו בשיחה פרטית בין סא"ל שלום אייזנר לבין חגית ריין, לאחר ראיון שערך עמה אור הלר ■ ערוץ 10: יש בידינו תיעוד שההקלטה מאושרת

"האגודה לזכות הציבור לדעת" הגישה היום (ד') תלונה למשטרה נגד ערוץ 10 והכתב הצבאי אור הלר, בחשד להאזנת סתר ופרסום הקלטה לא חוקית לכאורה.

מדובר בהקלטת דברים שנאמרו בשיחה פרטית על-ידי סא"ל שלום אייזנר, שהודח היום מתפקידו בעקבות הסרטון שבו הוא נראה מכה מפגין זר בפניו עם רובה אם-16. בערוץ 10 טוענים כי יש בידיהם תיעוד שההקלטה מאושרת.

לטענת ארגון "לדעת", הלר ריאיין אתמול (ג') את חגית ריין. בתום הראיון ניגשה ריין למטבח ביתה, ובעוד צוות ערוץ 10 נמצא בסלון, התקשרה לסא"ל אייזנר. בארגון טוענים כי ריין לא ידעה שהמיקרופון המוצמד לבגדהּ דולק וכי צוות הצילום מצותת ומקליט את השיחה. דבר זה, טוענים בארגון, מנוגד לחוק האזנות סתר.

השיחה בין אייזנר לריין שודרה אמש במהדורת חדשות 10, וזאת, לטענת ארגון "לדעת", ללא הסכמת אייזנר וריין - שני הצדדים היחידים בשיחה. האגודה טוענת בתלונה כי לפי מידע שנמצא בידם, ריין אמרה להלר לאחר השיחה כי מדובר בשיחה פרטית.

מ"מ מנכ"ל "לדעת", זיו מאור, הגיש היום תלונה במשטרת ירושלים וכן להנהלת הרשות השנייה, בבקשה לבחון אם במערכת ערוץ 10 עשו מה שנחוץ כדי לוודא את חוקיות ההקלטה.

"להלר עומדת חזקת החפות עד לתום החקירה,", מסר מאור, "אולם גם אם האשמה הפלילית תוסר ממנו לבסוף, על פניו נראה כי הוא עבר עבירה אתית חמורה. עצם החשדות, על בסיס המידע שהובא לידיעתנו, מטילים צל כבד על אמינותו, ולהבנתנו המעשה הנכון הוא השעייתו משידור לפחות עד לתום הבדיקה לאשורה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אין מצב של האזנת סתר כאשר לפחות אחד מהאנשים בשיחה אישר להקליט את השיחה. הגברת ריין אישרה להקליט את שיחתה עם סא"ל אייזנר, ואישורה מתועד על-ידי צוות חדשות 10. התיאורים על הליכה של גברת ריין למטבח ואי-מודעות שלה לצילום הם ככל הנראה פרי דמיונם של אנשי ארגון 'לדעת'".