ענקית הפרסום WPP הובילה גיוס של 10 מ' ד' ב-mySupermarket

בכך עלה הסכום שהחברה גייסה לכ-32 מיליון דולר ■ חברת mySupermarket נותנת אפשרות להשוות מחירים בין רשתות שיווק בצורה מקוונת כמו גם בין מוצרים באותה קטגוריה

חברת הסטארט-אפ הישראלית mySupermarket השלימה סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת משרד הפרסום העולמי WPP לצד המשקיעים הקודמים הקרנות גריילוק ופיטנגו. סך הגיוסים של החברה הישראלית עד היום עומדים על 32 מיליון דולר.

הרעיון שעומד מאחורי mySupermarket הוא לאפשר השוואת מחירי מוצרים בין חנויות מקוונות של רשתות שיווק. בשונה מאתרים קיימים המציעים זאת, המוצר של mySupermarket מציע אלטרנטיבות לצרכנים כדי לבחור במוצרים זולים יותר מאותה קטגוריה או סגנון. כך, למשל, אם הצרכן בחר באבקת כביסה של מותג מסוים, האתר לא רק יציע את אותה אבקת כביסה במחיר זול יותר ברשת אחרת אלא ימליץ גם על מוצר דומה של מותג אחר במחיר משתלם יותר.

כניסתה של WPP כמשקיעה לחברה הישראלית נחשבת להישג מכובד. החברה נחשבת לאחד ממשרדי הפרסום והמדיה הגדולים בעולם והיא מפעילה כ-2,400 משרדים ביותר מ-100 מדינות, כשהכנסותיה הסתכמו ב-2011 בכ-10 מיליארד פאונד.

לדברי מנכ"ל החברה, אלון בלוך, לשעבר בכיר בקרן ההון סיכון JVP ובחברת הסטארט-אפ Wix (שבה הוא משמש עדיין כדירקטור), "הם עובדים עם רוב המותגים הגדולים בעולם ומבחינתי זו הזדמנות גדולה. יש להם הבנת שוק מאוד טובה ורשת קשרים נרחבת, שלי אישית ייקח שנים כדי להגיע אליה". בלוך מסביר כי הגיוס יסייע לרצון של mysupermarket להתרחב לשווקים נוספים, בהם כניסה מתוכננת עד סוף השנה לארה"ב, ואף להיכנס לתחום הסלולר.

בלוך מסביר כי בשירות שפעיל בשנים האחרונות בבריטניה והחל מהחודש שעבר גם בישראל כבר קיימים 180 אלף מוצרים, כשמדי חודש מתווספים 5,000 מוצרים חדשים. לדבריו, משתמש ממוצע רוכש 40 מוצרים בעגלת הקניות שלו ומבלה באתר 18 דקות. המודל הכלכלי של החברה נשען על פרסום של מוצרים ומבצעים באתר, שמופיע בדמות באנרים.

בישראל פועלות כיום רק ארבע רשתות שיווק דרך mysupermarket, אך הבעיה העיקרית היא שהמחירים המוצעים ברכישה בהן דרך האינטרנט גבוהים לעיתים מאלה שבחנויות, בנוסף לעלות דמי המשלוח. בתעשייה מסבירים את פער המחירים, בין היתר, בעלויות הלוגיסטיות של איסוף המוצרים מהמדפים בסניפים על ידי אנשי הרשתות. "זו שערורייה שמוצרים בישראל יותר יקרים אונליין. באנגליה, לפי חוק, המחירים באונליין לא יכולים להיות יותר יקרים", אומר בלוך.

באשר לעלויות הלוגיסטיות, הוא אומר כי "אתה ממילא משלם להם דמי משלוח אז למה להעלות עוד יותר את המחירים?". לדבריו, הפתרון הוא "לבנות מערכות יותר יעילות של לוגיסיטיקה. תראה את אמזון שבונים מחסנים בכל רחבי ארה"ב כדי להוזיל עלויות משלוח".