נוברטיס מגבילה את השימוש בגילניה, המתחרה בקופקסון

החברה תזהיר חולי טרשת נפוצה שסובלים גם מבעיות לב, כולל חולים שחוו התקף לב במהלך 6 החודשים שקדמו לנטילת הגילניה, שלא להשתמש בתרופה

חברת נוברטיס תצרף אזהרה לעלון לרופא בכל הנוגע לתרופת הגילניה, המתחרה בקופקסון של טבע , למניעת אירועי לב אצל חולים הנוטלים את התרופה. הגילניה מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה והיא ניתנת בבליעה, לעומת הקופקסון הניתנת בזריקה.

לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, נוברטיס תזהיר חולי טרשת נפוצה שסובלים גם מבעיות לב, כולל חולים שחוו התקף לב במהלך 6 החודשים שקדמו לנטילת הגילניה, שלא להשתמש בתרופה. כמו כן, במסגרת האזהרה תמליץ נוברטיס לחולים לבצע בדיקות לב טרם השימוש בגילניה ולחזור על הבדיקה 6 שעות אחרי נטילת התרופה בפעם הראשונה. כמו כן, החברה ממליצה לחולים לעקוב אחר לחץ הדם ופעילות הלב שלהם אחרי נטילת התרופה.

נוברטיס קיימה דיונים עם הרשויות באירופה ובארה"ב בעקבות מספר מקרים שבהם מטופלים שנטלו את הגילניה סבלו מהתקפי לב ושבץ מוחי. התרופה אמנם לא תורד מהמדפים, אולם האזהרות והמגבלות החדשות מסרבלות את השימוש בה.

מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישר לנוברטיס לשווק את התרופה בספטמבר 2010 והרשויות באירופה אישרו את התרופה לשיווק בתחילת 2011. נכון לחודש פברואר, כ-36 אלף מטופלים נטלו את הגילניה.