מעושר: עו"ד וינרוט ייצג את אתי דודאי מול מס הכנסה

כוכבת התוכנית "מעושרות" מתחמשת לקראת הדיונים בתיק פשיטת-הרגל שרשות המסים הגישה נגדה ונגד עיזבון גרושה המנוח

כוכבת התוכנית "מעושרות", אתי דודאי, מתחמשת לקראת הדיונים בתיק פשיטת-הרגל שהגישה רשות המסים נגדה ונגד עיזבון גרושה המנוח, דוד דודאי: שכרה את ד"ר עו"ד יעקב וינרוט, מבכירי הליטיגטורים בארץ, לייצגה בהליכים המשפטיים.

וינרוט, מוותיקי ובכירי עוה"ד, חזר רק לאחרונה לייצג לקוחות באופן אישי, וזאת לאחר שזוכה מכל האישומים נגדו בגין מתן שוחד לבכיר ברשות המסים, פקיד השומה לשעבר, שוקי ויטה. עורך-הדין הבכיר מסר ל"גלובס" כי "הגברת דודאי פנתה אלי שאייצג אותה. כבר 30 שנה אני עוסק גם בתיקי פירוק חברות ופשיטת רגל". לשאלת "גלובס" כיצד תשלם דודאי את שכר טרחתו, לאור הטענות על מצבה הכלכלי הקשה, השיב עו"ד וינרוט כי "לא מדובר בתיק פרו-בונו".

ביום רביעי שעבר הודיע עו"ד וינרוט לבית המשפט המחוזי בת"א כי מעתה הוא מייצג את דודאי, ולבקשתו נדחה מועד הגשת התגובות לבקשות שהגיש לביהמ"ש מנהל העיזבון והכונס הנכסים הזמני בתיק, עו"ד ארז חבר.

עו"ד חבר ביקש מביהמ"ש לקבל מידע על הכספים והנכסים הרשומים על שם דודאי, מידע ממשרד האוצר וממס הכנסה וכן מידע מרואי החשבון שלה בנוגע להצהרת הון שמסרה. זאת, לאחר שמבדיקה ראשונית עלה כי שווי תכשיטיה של דודאי עומד על חצי מיליון שקל, בעוד שבהצהרת ההון נרשם שווי של 10 מיליון שקל. כמו כן, ביקש עו"ד חבר לזמן את דודאי לחקירה בפניו.

חובות מס של 80 מיליון שקל

תיק פשיטת הרגל נגד דודאי נוהל בתחילה נגד בעלה לשעבר, דוד דודאי המנוח, שהתמוטט לפני כחודש וחצי בעת דיון בביהמ"ש ומת. לאחר פטירתו, הגישה רשות המסים בקשה חדשה למתן צווים האוסרים על גרושתו לעשות שינוי בנכסים שהעביר לה בחייו, וכן בקשות חדשות לפשיטת רגל נגד העיזבון ונגד אתי דודאי. זאת, בטענה שהעברת הנכסים אליה נעשתה כדי להבריחם מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים, בהיקף כ-80 מיליון שקל, שצבר דודאי בחייו.

שופט המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, נעתר לבקשה ואסר על דודאי למכור, להעביר או לעשות כל שינוי בעלות ברכוש. הוא קבע כי יוקפאו דירת מגורים במבשרת ציון, הווילה בה מתגוררת דודאי בסביון על כל תכולתה, לרבות תכשיטים וחפצי אומנות, רכב מסוג ב.מ.וו וני"ע שבאחזקתה. בהמשך, לבקשת דודאי, הוגבל הצו למחצית הנכסים, שכן לכאורה היא זכאית למחצית השנייה.

יצוין, כי עד כה הוגשו לכונס הזמני מספר תביעות חוב, חלקן נגד אתי דודאי באופן אישי ולא נגד עיזבון גרושה. בין התביעות נכללת תביעתו של ד"ר מיכאל וימן, רופא בכיר מבית החולים איכילוב, הטוען כי נעקץ על-ידי בני הזוג דודאי, שפיתו אותו להשקיע את כספו ברכישת מניה, כשמאחורי השקעה זו לא היה מאום. איש העסקים, שלי נרקיס (מי שזכה בעבר לכינוי "מלך השוק האפור"), תובע 6 מיליון שקל מדודאי ועיזבונו של גרושה המנוח, בטענה שהשניים נטלו ממנו הלוואות שלא נפרעו. בכל התביעות הללו תיוצג כעת דודאי בידי עו"ד וינרוט.