כנס מיקרוסופט: "נהפוך כל משטח לתצוגת מציאות מדומה"

כנס החדשנות של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט התקיים היום זו השנה הרביעית בישראל

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט קיים היום (א') זו השנה הרביעית את כנס החדשנות שלו בישראל, תחת השם Think Next. "המטרה של האירוע היא לרגש עם סטארט-אפים שיכולים לשנות את העולם", אמר יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של החברה בארץ. במסגרת הכנס הציגה מיקרוסופט 20 חברות סטארט-אפ ישראליות. "הקמנו חממה אצלנו במשרדים במרכז הפיתוח והיא תופסת קומה שלמה", מספר יעקובי. אנחנו מתחילים עכשיו סבב של עשרה סטארט-אפים".

בכנס הציגה החברה פיתוחים ורעיונות ליישומים, שחלקם כבר משולבים במוצרי החברה. "הכנס משקף מגמות טכנולוגיות חדשות שיעשירו את חוויית המשתמשים בשנים הקרובות", אומר יעקובי, "והראשונה היא המיזוג והשילוב בין העולם הווירטואלי למחשב האישי. מגמה זו היא למעשה שילוב של הדור הבא בתחום ממשק המשתמש הטבעי והפיכת כל משטח לתצוגה וטכנולוגיה של מציאות מדומה".

אליס בארץ המראות

אחד הפיתוחים שהוצגו נקרא "Alice" - מוצר המציג עולם וירטואלי על גבי מראה. באמצעות המראה יכול אדם ללבוש בגדים וירטואליים, לשחק בכדורים ולבנות משרד. הרעיון הוא לשלב את הטכנולוגיה הזאת במראות בחנויות, ובעתיד אולי גם בבתים פרטיים.

אפליקציה נוספת שהוצגה בכנס היא Mobile Travel Companion, שמטרתה היא לשנות את חוויית המטיילים בעולם בכך שהיא מאפשרת לשוחח עם אדם בשפה זרה בלי להרגיש חסר אונים: למשל, המטייל מקליט משפט בשפה מסוימת והוא מיתרגם באופן אוטומטי לשפה אחרת. אופציה אחרת היא להחזיק את הטלפון מול תפריט או שלט ולקבל תרגום שלו בזמן אמת. האפליקציה כבר ניתנת להורדה בחנות האפליקציות של מכשירי ווינדוס פון, ובחלק מהשפות ניתן להשתמש בה גם ללא חיבור לאינטרנט.

פיתוח נוסף הוא ON {x} שנועד לקביעת חוקים שונים שהסמארטפונים יבצעו באופן אוטומטי. למשל, כאשר בן או בת הזוג שולחים מסרון עם הטקסט "איפה אתה נמצא?" מתקבלת תשובה אוטומטית של המיקום באמצעות התקן ה-GPS. או כשמשתמש יוצא מהעבודה, נשלח מסרון אוטומטי לבן או בת הזוג עם ההודעה "אני בדרך הביתה".

תוכנה אחרת, הפועלת על מחשב דווקא, היא Cliplets - תוכנה ידידותית לעריכת סרטוני וידאו ביתיים. התוכנה מאפשרת לצלם שני אנשים קופצים או עושים פעולה אחרת יחד, ובעריכה לקבוע שאחד מהם יישאר באוויר באמצע הקפיצה בעוד השני ימשיך לקפוץ.