הפניקס לתשובה: רכוש מדלק נדל"ן 25% מאלעד מגורים

אחרי שהבנקים לאומי והפועלים דחקו לאחרונה בדלק נדל"ן לפרוע את חובותיה כלפיהם, מגיע תורה של הפניקס לדרוש מיצחק תשובה לעמוד בהתחייבותו

אחרי שהבנקים לאומי והפועלים דחקו לאחרונה בדלק נדל"ן לפרוע את חובותיה כלפיהם, מגיע תורה של הפניקס לדרוש מיצחק תשובה (בעל השליטה הן בהפניקס והן בדלק נדל"ן) לעמוד בהתחייבותו - רכישת 25% ממניות אלעד ישראל מגורים מידי דלק נדל"ן תמורת 100 מיליון שקל.

יתרת החוב של דלק נדל"ן להפניקס מסתכמת ב-69 מיליון שקל. חברת הביטוח וחברת הנדל"ן דיווחו היום לבורסה כי הפניקס שלחה לדלק נדל"ן מכתב, ובו דרישה מדלק נדל"ן לפעול מיידית למימוש האופציה לרכישת מניות אלעד מגורים.

החוב של דלק נדל"ן להפניקס מובטח בכל מניות החברה הבת, ונוסף לכך ב-30% ממניות חברה בת נוספת, דננ"מ. דלק נדל"ן דיווחה בתחילת החודש שלהפניקס קמה עילה להעמדת החוב לפירעון מיידי.

החזר החוב של דלק נדל"ן להפניקס נדחה ונפרס בשנים האחרונות, לאחר שדלק נדל"ן נקלעה למשבר, אך עדיין מדובר בעסקה שנחשבת למשתלמת מבחינת הפניקס, הודות לביטחונות ולריביות הגבוהות, בטווח של 10% עד 18%.

בד בבד הודיעה היום דלק נדל"ן כי במסגרת תיק הוצאה לפועל שמנהל נגד החברה צד ג', הזכאי לחוב של 2.5 מיליון שקל, מונה בא כוחו ככונס נכסים על כל מניות אלעד ישראל מגורים. צבי וינמן הגיש בשנת 2007 תביעה כספית בסך של כ-7.2 מיליון שקל נגד דלק נדל"ן, שבמסגרתה טען לנזקים שגרמה לו החברה עקב הפרת חוזה שכירות שנחתם ביניהם, בקשר להפעלת מסעדת פנקייק באורחן TIME OUT בבית לחם הגלילית.