מניות עופר גלבוע בבגיר - למכירה ע"י כונס נכסים

גלבוע מחזיק כ-5% ממניות יצרנית החליפות המפסידה, אשר ככל הידוע משועבדות לבנק ■ בגיר, שבשליטת קרן פימי וצביקה בארינבוים, נקלעה לקשיים בשנים האחרונות, והפסידה אשתקד כ-40 מיליון ד'

כשנה וחצי לאחר פרישתו מתפקיד מנכ"ל יצרנית האופנה המחויטת בגיר גרופ, מוצעות מניות של עופר גלבוע בחברה (כ-5% מההון) למכירה באמצעות כונסת נכסים. ככל הידוע משועבדות המניות לבנק מממן. את תגובת גלבוע או הכונסת, עו"ד דורית לוי טילר, לידיעה, לא ניתן היה להשיג.

במהלך 2010 פרש גלבוע מתפקידו בבגיר, ולאחר מכן הצטרף לירום אורן ברכישת השליטה בחברת המטענים ק.א.ל. גלבוע, שכיהן כמנכ"ל בגיר בתחילת שנות ה-2000, הצטרף לצביקה בארינבוים ברכישת החברה-האם פולגת מידי כלל תעשיות בסוף 2004 תמורת 34 מיליון דולר. זמן קצר לאחר מכן הוחזר עיקר סכום הרכישה באמצעות חלוקת דיבידנד מיוחד שנוי במחלוקת, שנמשך מקופתה של פולגת.

זמן קצר לאחר הרכישה הציפו בארינבוים וגלבוע ערך עצום בפולגת, עם הנפקת החברה-הבת בגיר בבורסה - מהלך שבו גויסו כ-150 מיליון שקל במניות ובאג"ח. אלא שההמשך היה מלהיב פחות: פעילות פולגת, כולל המפעל בקרית גת שהעסיק 300 עובדים, נסגרה בתחילת 2008, על רקע חוסר היכולת להגיע לרווחיות.

גם הבנקים שותפים

בשנים האחרונות הורע גם מצבה של בגיר, שנחשבה עם הנפקתה לחברה רווחית וצומחת. כיום מחזיק בארינבוים באמצעות חברת BGI ב-36% ממניות בגיר גרופ, לאחר שב-2007 צירף לשליטה בחברה את קרן פימי של ישי דוידי, שהשקיעה בחברת האופנה כ-120 מיליון שקל בהון ובהלוואות.

הבנקים לאומי ודיסקונט, אשר העמידו מימון לרשת חנויות בגיר בישראל, קיבלו באחרונה, עם מכירת פעילות רשת החנויות של החברה בישראל, מניות בגיר גרופ המהוות 20% מההון. כך, חלקן של פימי ובי.ג'י.איי ירד ל-40% ו-36% בהתאמה ממניות בגיר גרופ.

בגיר גרופ סיימה את 2011 בהפסד של קרוב ל-40 מיליון דולר, ולה גירעון בהון העצמי של 33.7 מיליון דולר. רואי החשבון מציינים בדוחותיה, כי יכולתה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בשנה הקרובה "מותנית במימוש תוכנית החברה, הכוללת צמצום עלויות, השגת מקורות מימון נוספים והגעה להסדר חוב עם הבנקים בדבר פירעון ההתחייבויות כלפיהם". עוד הם מציינים, כי "הגעה להסכם סופי עם הבנקים ומימוש חלק מתוכניות החברה, אינם בשליטתה הבלעדית של החברה, ולפיכך קיימת אי-ודאות לגבי השגתם".

מדוחות בגיר גרופ, המנוהלת כיום על-ידי דני טרגן, עולה כי ירידה בהזמנות של רשת מרקס אנד ספנסר באנגליה פגעה בצורה משמעותית בפעילותה. כך, הכנסות בגיר אשתקד הסתכמו ב-85.3 מיליון דולר - ירידה של 18% ביחס ל-2010; וההכנסות באנגליה צנחו בכ-27% ל-51 מיליון דולר. בגיר גם סבלה מבעיות בגרמניה, שבעקבותיהן החליטה באוקטובר האחרון לסגור את פעילותה במדינה; החברה הגישה לביהמ"ש שם בקשה לחדלות פירעון, ורשמה הפרשה של כ-10 מיליון דולר.