המשבר מחריף: מדד ה-PMI בגוש האירו בשפל של כ-3 שנים

מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור צנח לרמה של 46 נקודות באפריל ■ גם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים צנח לשפל של 5 חודשים והצביע על קריאה של 47.9 נקודות ■ "גובר החשש כי גוש האירו ניצב בפני מיתון עם תחתית כפולה"

לאחר שהיום פורסם מדד מנהלי הרכש בסין והצביע על כך שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאטה את הקצב, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור של גוש האירו לחודש אפריל שפורסם היום (ב') הוכיח כי משבר החוב של גוש האירו מעמיק עוד יותר. זאת, לאחר שהצביע על כך שהפעילות העסקית של 17 מדינות האיחוד האירופי נמצאת בשפל של כמעט 3 שנים.

המדד נפל לרמה של 46 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מזה 34 חודשים., זאת לאחר שגם בחודש מארס הנתון הצביע על קריאה של 47.7 נקודות. קונצנזוס האנליסטים הצביע דווקא על עלייה לרמה של 48.1 נקודות.

נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מצביעה על האטה או קיפאון בפעילות העסקית וקריאה של מעל 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית.

גם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים צנח לשפל של 5 חודשים כאשר הצביע על קריאה של 47.9 נקודות לעומת קריאה של 19.2 נקודות ולאחר שאנליסטים ציפו שהמדד יעלה לרמה של 49.3 נקודות.

"מדד מנהלי הרכש הצביע על כך שבחודש אפריל חלה האטה נוספת בפעילות העסקית של גוש האירו ובכך למעשה גובר החשש מהאפשרות שאנו ניצבים בפני מיתון עם תחתית כפולה", אומר כריס וויליאמסון, כלכלן ראשי בחברת מארקיט.