המשטרה מסרבת לפרסם את היקף הקנסות מהמצלמות

הערכות: 12 המצלמות שנכנסו לפעילות מפיקות מאות קנסות בשבוע ■ משטרת התנועה: "ייתכן שהנתונים יהיו נגישים בעתיד באתר החדש שלנו שבהקמה" ■ נהגים כבר החלו לערער על קנסות ■ מלם תים מקימה עמודי מצלמות חדשים

משטרת התנועה מסרבת לפרסם את היקף דוחות המהירות ואת פילוח הדוחות שנרשמו עד כה במערכת מצלמות המהירות החדשה "א-3".

על-פי הערכות מנפיקה המערכת, שכוללת כיום כ-12 מצלמות רמזור ומהירות פעילות, כמה עשרות עד כמה מאות דוחות בשבוע, רובן על אור אדום ומהירויות של ברירת קנס (עד 25 קמ"ש מעל המותר). ל"גלובס" נודע כי למערכת המשפטית כבר החלו לזרום ערעורים ראשונים על דוחות מצולמים.

בתגובה לפניית "גלובס" סירבו במשטרת התנועה למסור נתוני ביניים על היקף הדוחות הנרשמים במערכת, ומסרו בתגובה כי "אגף התנועה נוהג לפרסם את פעילותו כחלק מסיכום שנתי".

עם זאת, במתנ"א אומרים כי ייתכן שנתוני מערכת האכיפה האוטומטית יהיו נגישים בעתיד באתר החדש של משטרת ישראל ואגף התנועה, שמוקם בימים אלה ויושק רשמית בחודש מאי.

במקביל ממשיכה חברת מלם תים, זכיינית מערכת המצלמות, בהצבת עמודי מצלמה חדשים ברחבי הארץ. בין השאר הוקמה לאחרונה מצלמת רמזור/מהירות חדשה בצומת חגור על כביש 444 לכיוון חרשים, ובצומת "פזכים" (צומת ברכיה) סמוך לאשקלון. כפי שפורסם מתכוונת הזכיינית להציב כ-60 מצלמות פעילות עד סוף השנה.

ל"גלובס" נודע כי משטרת התנועה מגבשת בינתיים נוהלי אבטחה חדשה למצלמות הרמזור/מהירות, בעקבות התקרית בה חובלה ונגנבה המצלמה בצומת גבעתי. בין השאר נבחנת האפשרות להציב מארבים, לגבש נוהל "תגובה מהירה" למקרה בו מזוהה ניסיון חבלה ואפילו להשתמש בשירותים של חברות אבטחה ייעודיות, בדומה לאלה שמטפלות במניעת גניבות רכב.