בהתאם להערכות: בנק ישראל הותיר הריבית על כנה ב-2.5%

זאת, בהתאם להערכות בשוק לפני החלטת הריבית ■ "ההחלטה הינה עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים"

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והוועדה המוניטארית של הבנק, הותירו היום (ב') את הריבית המרכזית במשק לחודש מאי ללא שינוי (ברמה של 2.5%), בהתאם להערכות בשוק. עוד מציינים בבנק כי החזאים צופים שהריבית לשלושת החודשים הקרובים תישאר ללא שינוי.

בבנק ישראל מסבירים כי ההחלטה להשאיר את הריבית ללא שינוי הינה עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמיכה בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל, בכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין.

בבנק מציינים כי סעיפי הדיור והאנרגיה במדד חודש מארס המשיכו להוות גורמים משמעותיים באינפלציה, וכי הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה נמצאות סביב 2.5%. "רמתן הגבוהה יחסית נובעת בעיקר מהעליה המתמשכת במחירי האנרגיה, למרות ירידה מסוימת בשבועות האחרונים, ומצפיות שסעיף שכר הדירה במדד המחירים לצרכן ימשיך לעלות בקצב גבוה יחסית", מסבירים בבנק.

עוד מציינים בבנק כי הנתונים על הפעילות הריאלית שנוספו החודש עקביים עם תחזית הצמיחה שפורסמה בחודש שעבר, לפיה הצמיחה ב-2012 תעמוד על 3.1%. הצפיות של החברות לפעילות בעתיד, על סמך הסקרים השונים, חיוביות מעט יותר מאשר בסקרים הקודמים.

לפני ההחלטה העריכו פה אחד 23 אנליסטים בסקר "בלומברג" כי הריבית תשאר על כנה. גם בסקר שערך אתמול בית ההשקעות פסגות בקרב כ-400 יועצי השקעות, עלה כי 92% מהיועצים בבנקים מעריכים שהריבית מחר תיוותר על כנה.

נזכיר כי בבנק ישראל הותירו גם בחודש שעבר את הריבית ללא שינוי, תוך שהסתמכו על ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובשוקי ההון - אשר לדברי הוועדה המוניטארית של הבנק, "הפחיתו את הסיכונים להידרדרות משמעותית בפעילות הכלכלית באירופה ובארה"ב בזמן הקרוב". כמו כן, ובהתאם לדיווח מקדים ב"גלובס", העלה בנק ישראל העלה גם את תחזית הצמיחה למשק לשנת 2012, שעמדה על 2.8%, ל-3.1%.