למה לא אכפת לכם ממני?

החילונים רוצים אותנו בבתי הקברות הצבאיים, אך לא ביחידות הלוחמות

איך אני יודע שנכון לעכשיו אין שום מנהיג מפלגה ישראלית שמתכון לפנות את שטחי יהודה ושומרון? אה, זה ממש פשוט. מנהיג (או מנהיגת) מפלגה שבתוכניתו המעשית ובסדר יומו האופרטיבי נכלל עניין פינוי שטחי ההתיישבות ביהודה ושומרון מתושביהם היהודים, היה מציג תוכנית מעשית.

מי שמתכוון לכך ברצינות, אמור להתחיל להניע גלגלים ולהזיז שרשראות. להציב אצבע על המפה שמצפון לגדרה ומדרום לחדרה, בואכה הים הגדול, ולומר: כאן אני מתכוון להקים שורת יישובים קהילתיים וליישב בהם כך וכך מפונים, כאן, 10 קילומטרים ימינה וחצי העולם שמאלה, איישב את המפונים האחרים ואילו שם, קצת אחרי הצומת ולפני החווה, אבנה עיר נוספת, גדולה יפה ומודרנית, שבה איישב את המפונים משם ומפה.

תכנון ובניית ערי-קליטה ויישובי-ספיגה לעשרות אלפי מפונים אינה עניין של מה בכך והיא גוזלת שנים מספר.

השלכת משפחות שלמות לקראווילות מאולתרות הוא פתרון מזעזע והוא עבד רק פעם אחת היה ועודנו כל כך רע ואכזרי שאנשים יעדיפו שיירו בהם מאשר לעבור את תהליך פירוק המשפחות ואובדן האנושיות שאירעו בחסות מבני הנייר וקוביות הקרטון. שום פינוי משמעותי לא יבוצע ללא הכנת תשתית קליטה ראויה ובנויה לתפארה.

הצעד המעשי הרציני הראשון שעל מנהיג מפלגה שוחר עקירה לעשות, הוא אפוא לאתר את השטחים השוממים שעתידים להיות מיושבים, להצביע בשפה ברורה ובגובה עיניו ועיני בוחריו על ההליכים המעשיים שבכוונתו לנקוט אחד לאחד לצורך הנעת גלגלי הביורוקרטיה, וכן להתחיל במקביל לבוא בדברים עם מנהיגי מדינות שייאותו (בא נראה אותם) ליטול חסות כלכלית על הפרויקט האנושי הענק הכרוך בעקירת יישובים ויישובם מחדש.

כל מנהיג שמציג תוכניות מיוחצנות מבלי שבתוכניות יסומנו השטחים המצויים בתוך הקו הירוק שאותם הוא מתכוון להפוך לערים חדשות שבהן תיושבנה המשפחות המפונות - הוא ברברן קלאסי. תודה לא-ל שכולם כאלה, ברברנים קלאסיים.

איך הגענו לזה? דרך מאהל תחת הכותרת "מחאת הפראיירים", הקורא לגיוס שווה לחרדים לצד חילונים.

אותו מאהל מחאה פופוליסטי שהוקם בגלל ריח הבחירות העולה מן התבשילים הקדוחים. הפוליטיקאים החרוצים, בהווה בדימוס ובעתיד, משריינים במסירות שעות נוכחות קופחות ומיוזעות במאהל המחאה ומצטדדים ישר נוכח המצלמה ומיקרופון האומה.

אבל מה? אפילו צעד מעשי בסיסי של הבנה אין. אתם לא באמת רוצים לגייס את החרדים. אם היו אנשי המאהל ודובריהם רוצים לגייס את החרדים הלכה למעשה הם היו מכינים ומציגים תשתית קליטה ראויה ואמינה שיכולה לעמוד במבחן המציאות.

לעתים מתקבלת תחושה שאתם רוצים לראות את החרדים כחללים בבתי הקברות הצבאיים (באחוזי נוכחות שווים) אך לא ביחידות הלוחמות; אתם רוצים אותם עטופים בתכריכים אבל לא לבושים במדים; אתם רוצים אותם נאנקים במחלקות בתי-החולים אבל לא שותפים במצהלות הלחימה. אתם כנראה בעד סיכון שווה לכל אבל לא בעד גיוס שווה לכל.

כשלוחמים מובחרים בשייטת 13 נתקלים באטימות של מפקדים המתעקשים שלא לשחרר אותם מנוכחות בהופעת נשים, כשכל הארץ רועשת ומתגלגלת שבועות ארוכים בגלל הדחת צוערים מובחרים שבסך הכל ביקשו לקיים הלכה, כשמחיילים דתיים נשללת הזכות להשתמש באטמי אוזניים - היה על מקימי המאהל ועל מבקריו להיות הראשונים שקופצים ויוצאים מעורם כדי להגן על החיילים הדתיים ועל החופש שלהם לשמור את דתם.

כל מי שדוגל בגיוס שווה לכל, ודגלו מן השפה ולפנים, היה צריך להילחם תקשורתית והצהרתית בצה"ל ובמפקדיו האטומים ולדרוש בקול גדול שיכינו תשתית ראויה של מסגרת הולמת שיכולה להכיל ולחייל את החרדי והשונה.

אבל לא. לא התייצבתם לימין החייל הדתי הסובל מהתעמרות על רקע דת. לא נעמדתם להגנתו של הלוחם האומלל, פרייר עם זקן, הנותן את מיטבו למדינה ומקבל בתמורה יריקה היישר לתוך הקסדה מפיו ומבין שפתיו של מי שעליו הוא אמור כביכול לסמוך בעת צרת הקרב ונוכח פני הסכנה.

לא גיליתם סולידאריות בסיסית. לא ניסיתם אפילו להוכיח ולו בשביל הפרוטוקול ולמראית עינו של השיח-הציבורי שצה"ל המהולל ערוך מנטאלית ומעשית לקליטת חיילים שומרי תורה ומצוות. מה זאת אם לא ברברנות קלאסית?!

שלא לדבר על כך שאינכם כלל מנסים ללמוד אותנו ואת ערכינו, ולו לצורך ביצוע ההתאמות הנדרשות. אינכם משתדלים אפילו להכיר את עולמנו; ללמוד את מעמד לימוד התורה בחיינו; להחשיב את חשיבותו של הביגוד השמרני המוטמע באורחותינו; להשכיל על המורכבות הבעייתית שלנו עם שיתוף פעולה גם בדיעבד עם הצהרות ריבונות שאינן הולמות את השקפות חיינו; אינכם לוקחים בשיקוליכם את סמכותם הבלעדית של 'גדולי הדור' שללא הסכמתם וברכתם לא ייכון בציבורנו שום צעד לשום כיוון.

אתם בכלל לא בכיוון של לרצות ללמוד. לא רצון טוב ולא כוונות טובות. בטח שלא צעדים מעשיים.

מסקנה: אתם לא באמת רוצים אותנו אצלכם. אתם בכלל לא חושבים עלינו. אתם בסך הכל רוצים לגרד על גבנו עוד כמה קולות ביום הבוחר. אנחנו רק בשר תותחי הסוקרים.

תודה לא-ל.