סמסונג עקפה את נוקיה כיצרנית הסלולארים הגדולה בעולם

אחרי שהחזיקה בתואר במשך 14 שנה, העבירה נוקיה את התואר לסמסונג ■ במהלך הרבעון הראשון של 2012 שלחה סמסונג לחנויות כ-94 מיליון טלפונים סלולארים בעוד נוקיה שלחה 82.7 מיליון מכשירים

14 שנות שלטון של נוקיה הגיעו לסיומן כאשר ענקית הטכנולוגה הקוריאנית סמסונג לקחה ממנה את תואר "יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם", לאחר שהצליחה למכור ברבעון הראשון של 2012 יותר טלפונים סלולארים מאשר הענקית (לשעבר?) הפינית, כך עולה ממחקר שנעשה.

על פי תוצאות המחקר שנערך על ידי חברת המחקר Strategy Analytics, סמסונג שלחה לחנויות ברבעון הראשון של 2012 קרוב ל-94 מיליון טלפונים סלולארים - עלייה של 36% לעומת המשלוחים בתקופה המקבילה אשתקד, לעומת משלוח של 82.7 מיליון טלפונים של נוקיה שהגיעה למקום השני. על פי המחקר, הביקושים לסמארטפונים מסדרת הגלקסי של סמסונג הם אלו שתרמו לכך שהחברה הציגה רווחים של 4.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - מעבר לתחזיות האנליסטים.

"בשנה האחרונה הפכה סמסונג ליצרנית הטלפונים הסלולארים הגדולה ביותר באירופה, בעוד נוקיה שמרה על מעמדה כיצרנית הגדולה ביותר בשווקים המתפתחים", אמר טום קנג, אנליסט בחברת Strategy Analytics. "אנחנו מעריכים שברבעון הראשון של השנה הצליחה סמסונג לקחת חלק מהנתח של נוקיה בשווקים באסיה, במיוחד בסין והודו".

חברת נוקיה החזיקה בתואר "יצרנית הטלפונים הסלולארים הגדולה בעולם" מאז שנת 1998 אחרי שלקחה את התואר מחברת מוטורולה. החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2012 לאחר שנרשמה ירידה חדה בהיקף המכירות של הטלפונים מתוצרתה. הירידה במכירות נרשמה בכל סוגי הטלפונים שנוקיה מוכרת, גם בסמארטפונים וגם בטלפונים "הרגילים", וזאת לאור העלייה בפופולריות של הסמארטפונים שמריצים את מערכת ההפעלה "אנדרואיד" של גוגל.