קבלן: "אומרים שהדירות ייפלו ב-25%; רוצים שנתאבד?"

חיים זקן, קבלן ירושלמי ותיק, על הקיפאון בנדל"ן: "יש טפטוף של דירה או שתיים בחודש, אנחנו תקועים" ■ "אנשים באים למשרדי המכירות, מתעניינים - אבל בטוחים שהמחירים יירדו" ■ "מקווה שכל הקבלנים יחזיקו מעמד עד שהגל הזה יעבור"

"לפני כמה שנים היה שוק טוב, שילמנו הרבה כסף על הקרקע, תכננו דירות גדולות, אבל היום אין קונים. אנחנו מתמודדים עכשיו עם חיים קשים בירושלים", אומר חיים זקן, בעלים ומנכ"ל של החברה הירושלמית הנושאת את שמו וקבלן הבונה ברחבי הארץ כבר 40 שנה.

- מה קורה היום במשרדי המכירות?

"יש טפטוף של דירה או שתיים בחודש, אבל אנחנו עכשיו תקועים באתרים. קנינו יקר ועכשיו גם חייבים למכור יקר. אנשים באים למשרדי המכירות, שואלים, מתעניינים, בודקים, אבל בטוחים שהמחירים יירדו. במשרד האוצר כל הזמן אומרים שהמחירים יירדו ב-25%. אני לא מבין מאיפה יירדו. מה הם רוצים שנתאבד? באוצר מסתכלים על המקרו ואומרים שלא אכפת להם אם כמה קבלנים ייפלו. אין מאיפה להוריד מחירים, גם אם הציבור ישתולל.

"ירדנו לרווח הכי נמוך שאפשר. כל הזמן אומרים שיורדים המחירים ומטעים אנשים. זה לא אמיתי. הייתה ירידה של אחוז או שניים, 3% אצל קבלן שהיה לחוץ. מי שיוריד מחירים לא יוכל לגמור את הפרויקט. אני מקווה שכל הקבלנים יחזיקו מעמד עד שהגל הזה יעבור".

*** הראיון המלא - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"