נתניהו: "הממשלה בראשותי הוזילה את שירותי התקשורת"

רה"מ: "אם חברת החשמל תגרום לעיכוב במיזם הלאומי של הסיבים האופטיים, שנועד להבטיח העברת אינטרנט מהיר לכל בית בישראל, לא נהסס להתערב"

"אם חברת החשמל תגרום לעיכוב במיזם הלאומי של הסיבים האופטיים, שנועד להבטיח העברת אינטרנט מהיר לכל בית בישראל, לא נהסס להתערב ולא אסכים שמונופול שבבעלות המדינה ימנע שירות זה" - כך אמר היום (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום דיון בנושא הרפורמות בשוק התקשורת שקיימה הממשלה.

נתניהו אמר כי "הממשלה בראשותי עשתה בשנים האחרונות עבודה ענקית גם בהרחבת סל שירותי התקשורת המוצע בכל בית בישראל וגם בהוזלה משמעותית של עלות שירותי התקשורת. זוהי מהפיכה כלכלית, חברתית וחינוכית, שמזניקה את ישראל לקדמת המדינות המפותחות וגם חוסכת לכל בית בישראל מאות שקלים אם לא יותר מזה בהוצאות התקשורת".

"פעלנו ונמשיך לפעול כדי להוזיל לכל בית בישראל את עלויות התקשורת. הכוונה היא לא רק להוזיל את תחומי התקשורת הסלולרית, אלא גם להוזיל את התקשורת הנייחת, וזאת לצד הוזלה משמעותית במחירי הטלוויזיה הרב-ערוצית, הכבלים והלוויין ושירותים נוספים.

"עכשיו עלינו להשלים את המהלכים הללו על-ידי יישום מיזם הסיבים האופטיים עד הבית. מתן שירותי אינטרנט מהיר בעלות נמוכה הוא דבר שמחויב באופן מיידי", הוסיף נתניהו.

בסקירה שהציג שר התקשורת, משה כחלון, לשרי הממשלה נאמר כי העלאת מהירות האינטרנט בשיעור של 10% תורמת לתל"ג בין 0.8 ל-1.3%.

לדברי כחלון, המשא-ומתן עם חברת החשמל לא הגיע עד כה לכלל סיכום בשל דרישת חברת החשמל למחיר שגבוה פי שניים מהמחיר המקובל.

ראשי משרד התקשורת ציינו כי הכנסות שוק התקשורת בשנה שעברה הסתכמו ביותר מ-30.7 מיליארד שקל, וכי מספר המשתמשים בשירותי התקשורת הסתכם אשתקד ב-16.6 מיליון. פירושו של דבר כי מספר המשתמשים גדל מאז 1994 פי שבעה.

עוד הוצג לממשלה כי 56% מהכנסות שוק התקשורת היו בתחום הסלולר, בעוד שהכנסות הטלפוניה הנייחת הסתכמו ב-14% בלבד, והכנסות הכבלים והלוויין היו 13%.

שר התקשורת הדגיש כי לפי החלטת הממשלה, האסטרטגיה שבה נוקט המשרד היא להנמיך חסמי כניסה למתחרים, במטרה להגביר את התחרותיות ולהוזיל מחירים וכן לפעול להורדת חסמים במעבר לכוחות מחברה אחת לשנייה. במסגרת זו, הופחתו דמי הקישוריות בכ-80%, ובוטלו קנסות היציאה, הניתוק והזיקה, במעבר של צרכנים מחברה אחת לשנייה.