27 חודשי מאסר לעמי גורבץ' שגנב 300 אלף שקל ממשקיעים

גורבץ', מנהל השקעות ופעיל בשוק ההון, הורשע כי בין 2007-2009 גנב מלקוחותיו המשקיעים כ-300 אלף שקל באמצעות ביצוע עסקאות סיבוביות בניירות ערך

שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, גזר היום (א') עונש של 27 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 150 אלף שקל, על עמי גורבץ' (34), מנהל השקעות ופעיל בשוק ההון מירושלים, שהורשע, על-פי הודאתו, כי בין השנים 2007-2009 גנב מלקוחותיו המשקיעים כ-300 אלף שקל, באמצעות ביצוע עסקאות סיבוביות בניירות ערך בין חשבונותיו לחשבונות הלקוחות.

"המעילה של הנאשם באמון המשקיעים היא משמעותית הן באמינות שוק ההון והן בעיני רבים שהוא זה שפתח עבורם את הצוהר לעולם זה (כמרצה בתחום)", כתב השופט.

גורבץ' הורשע בביצוע עבירות של גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של נייר ערך, פעילות אסורה של בעל רישיון וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

על-פי כתב האישום שהוגש נגדו, גורבץ' נהג "לגייס" את לקוחותיו באמצעות קורסים להכרת שוק ההון, שהדריך ב"מרכז יעוץ והדרכה כלכלי משפטי והנדסי", אותו הקים בירושלים. במסגרת הקורס הוא הציע לסטודנטים לנהל עבורם את תיקי השקעותיהם בבורסה, והביא אותם למסור לו את שם המשתמש ואת סיסמת הכניסה לחשבונם באינטרנט.

בהמשך החל גורבץ' לפעול בחשבונות המשקיעים באמצעות האינטרנט לפי שיקול-דעתו. לפי כתב האישום, גורבץ' סחר ופעל בניירות ערך באמצעות חשבונות של כ-10 מלקוחותיו וביצע כ-1,200 עסקאות עצמיות בין חשבונותיהם לחשבונו, שהניבו לו רווחים בסך 300 אלף שקל.

גורבץ' הזרים הוראות קנייה ומכירה מחשבונותיו ומחשבונות המשקיעים שבשליטתו ויצר עסקאות עצמיות, בהן מכר מניות מחשבונות המשקיעים לחשבונותיו במחיר נמוך, ולאחר מכן מכר לחשבונות המשקיעים מניות מחשבונותיו במחיר גבוה יותר, באופן שיצר עסקה סיבובית, בה הופק רווח מובטח לחשבונותיו והפסד כספי לחשבונות המשקיעים. עוד נטען כי פעילות זו השפיעה על היקף המסחר בניירות הערך ועל שעריהם.

המדינה יוצגה בידי עורכות הדין אלינור שרבני-יחיאלי ואלה בנישתי ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). גוברץ' יוצג בידי עורכי הדין ד"ר קנת מן ושחר אלדר.