כלכלת ספרד התכווצה ב-0.3% ברבעון; דירוג הבנקים נחתך

הכלכלה הספרדית התכווצה בשיעור דומה להתכווצות ברבעון הרביעי של 2011 ■ האנליסטים צפו להתכווצות גדולה יותר ■ הבנקים בספרד ספגו היום הורדת דירוג אשראי

לשכת הסטטיסטיקה הספרדית פרסמה היום את נתוני התמ"ג של הכלכלה הספרדית ומהם עולה שהכלכלה במדינה התכווצה ב-0.3% במהלך הרבעון הראשון של 2012 כשצפי האנליסטים היה להתכווצות של 0.4%. בחישוב שנתי הכלכלה התכווצה ב-0.4% לעומת צפי להתכווצות של 0.6%

ימים ספורים אחרי שהורידה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות ל-(+BBB), הודיעה סוכנות דירוג האשראי S&P על הורדת דירוג האשראי של 16 בנקים ספרדיים.

בין הבנקים שספגו את הורדת דירוג היה בנק סנטאנדר שדירוג האשראי שלו ירד מ-(-A) ל-(A-2), וחברת הבת שלו Banco Espanol de Credito שדירוג האשראי שלו ירד ל-(A-1) מדירוג של +A. בנוסף על הורדת הדירוג בסוכנות הדירוג העניקו לבנק תחזית שלילית.

בהודעה של סוכנות הדירוג נאמר שהורדת הדירוג הנוכחית של הבנקים הינה המשך ישיר להורדת דירוג האשראי של המדינה ביום חמישי, והיא באה ביום שבו עולה דיווח בעיתון הפייננשל טיימס לפיו הממשלה הספרדית פתחה במשא ומתן עם הבנקים במדינה על מנת להעביר את "הנכסים הרעילים" שברשותם לחברת ניהול אחת או יותר, וזאת על מנת "שיתרכזו בתפקיד העיקרי שלהם שהוא מתן הלוואות למגזר הפרטי", אמר גורם בממשלה הספרדית.