רשות המסים: רו"ח אבי בכר מונה לפשמ"ג במקום משה אשר

בחודש שעבר סוכם כי משה אשר, שכיהן בתפקיד פשמ"ג, יכהן במשך שנה כמשנה למנהל רשות המסים תחת דורון ארבלי, ובהמשך ימונה למנהל הרשות הבא

בעקבות מינויו של משה אשר למשנה למנהל רשות המסים, נפתח סבב מינויים בכירים ברשות: רו"ח אבי בכר מונה לתפקיד פקיד שומה מפעלים גדולים (פשמ"ג) במקומו של רו"ח ועו"ד משה אשר, שמונה לאחרונה כמשנה למנהל רשות המסים (בפועל).

בחודש שעבר הודיע שר האוצר יובל שטייניץ על פתרון המחלוקת סביב מינוי מנהל רשות המסים הבא. הוסכם כי משה אשר יכהן במשך שנה כמשנה למנהל הרשות תחת דורון ארבלי, ובהמשך ימונה למנהל הרשות הבא.

אשר (47) כיהן ב-6 השנים האחרונות כמנהל יחידת פשמ"ג - פקיד שומה מפעלים גדולים, האחראית על רוב הפעילות של העסקים הגדולים במשק.

הבוקר (ב') הודיע מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, על מחליפו של אשר בתפקיד: רו"ח אבי בכר (45), ששימש בשנתיים האחרונות כפקיד שומה ירושלים 1, ובמסגרת זו היה אחראי על תיקי הפשמ"ג של ירושלים והדרום.

קודם לכן שימש בכר כפקיד שומה תל-אביב 5 ובנוסף ניהל את מוקד הפיצויים המיוחד שהוקם לטיפול בנזק העקיף לישובי הדרום בעקבות מבצע עופרת יצוקה. בכר הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות של המכללה האקדמית למינהל.

את בכר יחליף בתפקיד פקיד שומה ירושלים 1, רו"ח אבנר עופרי (61), המשמש ב-9 השנים האחרונות כפקיד שומה תל-אביב 4. עופרי כיהן בעבר כמנכ"ל שירות התעסוקה, וקודם לכן שימש בתפקיד פקיד שומה תל-אביב 5.

עופרי הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במדעי המדינה ומינהל ציבורי, גם הוא מאוניברסיטת בר-אילן, וכן תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.