ספקיות האינטרנט: להפסיק לשלם על תשתיות לבזק והוט

טוענות כי הקמתו השוק הסיטונאי מחליפה את כל ההסדרים הנהוגים היום בין החברות שאין בבעלותן תשתית (פרטנר וסלקום) לחברות התשתית בזק והוט

פרסום המדיניות בנושא השוק הסיטונאי עשויה להביא להפסקת הטיפול של משרד התקשורת בעניין הסכם השימוש בתשתיות בזק והוט על ידי ספקיות האינטרנט (הסכם הג'יגות).

על פי הערכות בתוך המשרד, וגם בקרב ספקיות האינטרנט - הקמתו של השוק הסיטונאי מחליפה את כל ההסדרים הנהוגים היום בין החברות שאין בבעלותן תשתית (פרטנר, סלקום שמיזגו לתוכן את החברות סמייל ונטוויז'ן) לחברות התשתית בזק והוט. ולכן במקרה כזה ההסכמים שבין החברות יכללו את כל השירותים הנרכשים ולא יהיו יותר הסכמי ג'יגות בנפרד, ותשלום עבור השימוש מצד הלקוחות בנפרד, וכנ"ל גם לגבי הסכמים נוספים הקשורים לשימוש בתשתיות הקוויות.

סלקום ופרטנר ידרשו מהמשרד לבטל את הסכם הגיגות בכל מקרה, וללא קשר להסכמים על השוק הסיטונאי. מבחינתן הסכם הגיגות היה צריך להתבטל מזמן וכל עוד הוא אינו מתבטל, הן נדרשות לשלם עשרות מיליוני שקלים לשנה לבזק והוט עבור שימוש בתשתיותיהן, כאשר במקביל הצרכנים משלמים כבר עבור אותו השירות - כך שהן נהנות מתשלום כפול.

משרד התקשורת מסכים עקרונית עם הדרישה שיש היגיון רב בביטול הסכם הגיגות ולכן הוא יידרש להחלטה האם נכון מבחינתו לצאת לשימוע לביטול הסכם הגיגות על כל הבירוקרטיה הכרוכה בכך, או לשלוח את הצדדים למו"מ במסגרת הקמתו של השוק הסיטונאי על כלל השירותים.