דוח מבקר המדינה הוגש לכנסת: "אין דמוקרטיה ללא ביקורת"

לינדנשטראוס הגיש ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין את הדוח השנתי, שעוסק בביקורת על משרדי הממשלה ועל מערכת הביטחון, תשומת-לב מיוחדת לשכבות החלשות ועוד

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הגיש הבוקר את דוח המבקר השנתי לידי יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. זהו הדוח השנתי האחרון שיגיש המבקר לכנסת לפני עזיבתו את התפקיד בעוד כשבועיים. ריבלין הודה ללינדנשטראוס על תקופת כהונתו ואמר כי "ביקורת המדינה הוא ידה הארוכה ועינה הפקוחה של הכנסת כנציג הריבון. המבקר הנוכחי הפך את הביקורת למוסד כמעט עצמאי וקיים ביקורת בזמן אמת".

ריבלין הבהיר, כי כניסה להליך של בחירות ארציות לא תשפיע על לוח הזמנים לבחירת מבקר המדינה והבחירות לתפקיד יתקיימו כמתוכנן ב-14 במאי, גם אם הכנסת כבר תהיה בפגרת בחירות באותם ימים. הגשת מועמדות לתפקיד ניתן להגיש עד ליום שישי הקרוב. עד כה הגיש מועמד אחד את מועמדותו, אולם ריבלין מעריך שיהיו עוד שניים שיבקשו להתמודד.

בעת הגשת הדוח אמר לינדנשטראוס כי "מערכת היחסים של מוסד הביקורת עם הכנסת במהלך שבע השנים האחרונות היתה הגונה, מלאה ויעילה. אין דמוקרטיה ללא ביקורת".

הוא אמר כי מלבד הדוח הנוכחי, יגיש ליו"ר הכנסת שני דוחות נוספים, האחד, בפרשת הרפז בתוך מספר ימים, והשני, בעניין השריפה בכרמל שיוגש במהלך החודש הקרוב. "דוח זה כמעט מוכן, נותר לנו לקבל את עדותו של אדם אחד", אמר מבקר המדינה.

באשר לדוח השנתי שהוגש היום אמר לינדנשטראוס כי "הדוח הנוכחי הוא הגדול ביותר בהיקפו והוא מכיל פרקים העוסקים בביקורת על משרדי הממשלה ועל מערכת הביטחון. ניתנה תשומת לב מיוחדת בדוח זה לשכבות החלשות בחברה. יש בדוח נושאים בעלי אפיון מיוחד, כמו הנושא של המגזר החרדי, שירות חרדי בצה''ל, חינוך בצה''ל והתייחסות למערכת הגנה לרכב משוריין".

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, חה"כ רוני בר און, ציין כי "על השולחן הזה מונחים דוחות הרי גורל, חובה שהממצאים והמסקנות של הדוחות המיוחדים, הרפז והשריפה בכרמל, יהיו גלויים ופתוחים לעין הציבור, גם בתקופת בחירות".