ח"כ גפני: חרדים יעדיפו לשבת בכלא ולא להתגייס

יו"ר ועדת הכספים: "כל מי שעיניו בראשו יודע שאי אפשר לפגוע במי ש'תורתו אומנותו'"

רגע לפני "תפוגתו" של "חוק טל", על פי החלטת בג"ץ ובזמן שנושא גיוס החרדים צפוי להיות אחד הנושאים המרכזיים במהלך מערכת הבחירות המתקרבת, קיים היוםהצוות לבחינת יישום החוק בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) דיון לצורך קבלת החלטה בשאלה האם הצוות שפועל כבר קרוב לשנתיים יגיש את מסקנותיו ואם כן באיזה אופן.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שנמנה עם המתנגדים החריפים ביותר להחלטה לבטל את "חוק טל" טען בדיון כי את בעיית גיוס החרדים: "לא ניתן לפתור על בסיס הצעות החוק החלופיות שהוגשו עד לרגע זה. כל מי שעיניו בראשו יודע שאי אפשר לפגוע במי ש'תורתו אומנותו'. בסופו של דבר לא יהיה שום שינוי ובמקרה הכי גרוע תלמידי ישיבה ישבו בכלא".

ח"כ גפני התייחס בדיון גם לרגישות הפוליטית הקיימות בביטול "חוק טל" כשאמר כי "יש לנו סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני עם הליכוד שמחייב את השמירה על מעמדם של תלמידי הישיבות. סעיף זה מתואם גם עם ישראל ביתנו וגם עם מפלגת העבודה, עוד לפני שזו התפצלה".

באשר למסקנות הצוות אמר ח"כ גפני כי אין מקום להפקת דוח שיתמוך בביטול החוק הקיים או באחת החלופות מאחר ועוד "בטרם הצוות גיבש את מסקנותיו, המפלגות השונות כבר הגישו הצעות חוק חלופיות". עוד הוסיף ח"כ גפני כי "בין נתניהו לליברמן קיימת אווירת חשדנות ואני אפילו לא רוצה לומר שהדבר מגיע עד לכדי תיעוב. אף אחד מהם לא באמת רצה להקדים את הבחירות ומה שדחף אותם היה הרצון למנוע מלפיד ומופז להתארגן".

בהמשך לטענות הקשות שהטיח מי שהיה עד לפני שנה ראש השב"כ, יובל דיסקין, כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון אמר ח"כ ניסים זאב (ש"ס) כי "מבחינתי דיסקין, גם אם הוא היה ראש השב"כ, הוא לא ציוני ולא גיבור ישראל. בדברים שהוא אמר הוא גרם להרבה מאוד נזק ביטחוני לעם ישראל". ח"כ זאב פירט במהלך הדיון שישי הצעות שלדעתו יכולות לעזור בקידום שילוב החרדים. כך למשל הוא הציעה להקים ישיבות הסדר חרדיות.