האירועים המומלצים ביותר בפסטיבל "מוזיקה והעיר הלבנה"

הערב ייפתח פסטיבל "מוזיקה והעיר הלבנה", שיתקיים במתחם נמל תל-אביב במשך עשרה ימים ■ הפסטיבל, שמתקיים השנה לראשונה, מארח שורה מרשימה של אמנים בינלאומיים וישראלים בסגנונות שונים

בובי מקפרין [ארה"ב]

בובי מקפרין (McFerrin), מוזיקאי אמריקני בעל שם עולמי, הוא ללא ספק השם החם ביותר בפסטיבל. הוא זכה לפרסום עולמי בזכות יכולתו הפנטסטית בשירה ללא ליווי קולי, הכוללת אפקטים קוליים מגוונים. סגנון השירה שלו נע בין ג'אז, פולק ומוזיקת עולם, וכולל עיבודים קוליים למוזיקה של באך לצד להיטים מקוריים.

מקפרין יבצע בפסטיבל ארבע הופעות שונות, כולן תחת הכותרת "בובי פוגש את ישראל". בכל אחת מהן הוא יארח שורת מוזיקאים ישראלים אחרת, ביניהם אחינועם ניני וגיל דור, שלמה בר, גד להבי, מקהלת "קולות השלום", מירה עאווד, להקת "מיומנה", עידן רייכל ואחרים.

מתי: 1, 3, 4 ו-5 במאי, שעות שונות

Oi Va Voi (אנגליה)

להערכתי, המופע הזה הוא אחד המומלצים ביותר בפסטיבל. השם האידישאי של ההרכב, Oi va Voi (שמצלצל "אוי ואבוי"), עשוי להטעות. למעשה מדובר בלהקה מלונדון, שהוקמה בשנת 2000 ע"י שישה מוזיקאים בעלי רקע תרבותי ומוזיקלי מגוון.

חברי הלהקה מנגנים בקלרינט, תופים, חצוצרה, כינור, גיטרה בס, גיטרה ושירה. המופע שלהם משלב השפעות של מוזיקה יהודית, מוזיקה בלקנית, פולקלור צועני, וגם "סתם" שירים יפים בסגנון רוק אלטרנטיבי. חלק מהשירים של ההרכב מרגשים ממש, וחלק אחר מלא גרוב ואנרגיה.

הלהקה כבר הופיעה בת"א בהצלחה בעבר, והפעם תופיע בשיתוף פעולה מיוחד עם התזמורת הערבית מנצרת.

מתי: 3 במאי, 22:00

גוראן ברגוביץ' (סרביה)

גוראן ברגוביץ' (Goran Bregovic) הוא אחד המוזיקאים הבולטים שיצאו מארצות הבלקן, והוא מוכר היטב גם בארץ מהופעות קודמות.

המוזיקה שלו מבוססת על מוזיקה צוענית אותנטית מסרביה, בולגריה וארצות האזור, המשולבת עם מוזיקת רוק מודרנית, רוק, טנגו ועוד.

במופע בארץ תצטרף לברגוביץ' תזמורת כלי הנשיפה הצוענית שלו, הנקראת "תזמורת חתונות ולוויות".

אליהם יצטרפו זמרות מבולגריה, בשירה בולגרית מסורתית. המוזיקה של ברגוביץ' מקפיצה וצבעונית, וכך גם ההופעה הבימתית שלו ושל נגניו. נראה שיהיה שמח.

מתי: 2 במאי, 21:00

דניאלה מרקורי (ברזיל)

דניאלה מרקורי היא זמרת ורקדנית ברזילאית נהדרת, שהופיעה בעבר עם ז'ילברטו ז'יל וכיום נחשבת לאחת מהמובילות בתחומה. היא מבצעת מוזיקה פופולארית מברזיל בסגנונות שונים, המשולבת תמיד בריקוד ובתנועה.

הופעתה של מרקורי, הנקראת Canibalia, תחתום את הפסטיבל השנה (ביום חמישי הבא). ההופעה מזכירה קרנבל ברזילאי, ולצידה של מרקורי תופיע בה קבוצה גדולה של נגנים ורקדנים. היא משלבת מוזיקה עם ריקודים אפרו-ברזילאים, ואמורה להציע חגיגה של קצב, צבע ותנועה. ההופעה זוכה בשנים האחרונות להצלחה גדולה בעולם, והיא צפויה להיות אקורד סיום מרשים לפסטיבל כולו.

מתי: 10 במאי, 22:00