סקר התעסוקה של ADP גרר את אחד העם לנעילה שלילית

סקר התעסוקה של ה-ADP בארה"ב הצביע על יצירה של 119 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי באפריל - פחות מהצפי ■ נובה פרסמה דוחות ■ דלתא רוכשת חברה גרמנית ב-68 מיליון אירו ■ התשואה על אגח ד' של אידיבי עולה מעבר ל-20%

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל בירידות שערים, לאחר פרסום סקר ה-ADP בארה"ב שהצביע על יצירה של 119 אלף משרות חדשות בלבד. זאת לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול בעליות (אם כי הן נחלשו בשעתיים האחרונות של יום המסחר), באירופה נרשמת מגמה מעורבת והמסחר בוול סטריט נפתח בירידות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים לאחר פרסום מדד מנהל הרכש לחודש אפריל - שהיכה את תחזיות האנליסטים. זאת, על רקע החשש המתגבר בשווקים הגלובליים מהתפרצות מחודשת של משבר החוב האירופי, גם לאור עליית תשואות האג"ח הספרדיות. גם עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2012 נמשכת.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת כשמדד ת"א 25 סגר בעלייה של כ-0.2% ומנגד מדד ת"א 75 סגר בירידה קלה.

סקר התעסוקה של ADP לחודש אפריל איכזב והצביע על יצירה של 119 אלף משרות חדשות בחודש אפריל, הרבה מתחת לצפי האנליסטים שעמד על יצירה של כ-180 אלף משרות חדשות. כעת, שואלים עצמם המשקיעים האם הכלכלה האמריקנית בכלל מתאוששת, ומה יהיו התוצאות של דוח התעסוקה שיפורסם בסוף השבוע?

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר מודה היום לראשונה שבבנק ישראל מתחילים להתכונן לאפשרות שמדינה אחת לפחות תצא מגוש האירו, מה שעלול להצית השלכות כלכליות חמורות על המשק הישראלי. "אם אירופה תמשיך במיתון קל, אז ניתן יהיה להתמודד עם זה מבחינתנו; אבל אם יהיה משבר פיננסי או מדינות יתחילו לצאת מגוש האירו, אנו לא יכולים לדעת מה יקרה. אנו מתחילים להתכונן לאפשרות הזאת", אמר פישר בדיון בוועדת הכספים.

"שנת 2011 הייתה טובה למשק הישראלי, אך לא מצוינת", ציין פישר. "זו הייתה שנה חלשה באירופה ובארה"ב, אפילו במשקים המתפתחים שיעורי הצמיחה היו חלשים ביחס לשנים האחרונות. אצלנו, הצמיחה הייתה מאוד גבוהה וזה די קשה להאמין, אך שיעור הצמיחה הואט לקראת סוף השנה, בשל ירידה במסחר הבינלאומי וגם בגלל התחושה שלנו שהצרכן הישראלי רוצה להוציא פחות כסף".

פרוטליקס קיבלה אישור; דלתא רוכשת את שיסר

כיל דיווחה הבוקר כי החברה הבת כיל דשנים מיוחדים ממשיכה להרחיב את פעילות הייצור שלה בארה"ב - רוכשת מתקן ייצור וציוד מחברת X-CALIBUR. מתקן הייצור והציוד החדש מגדילים את כושר הייצור של החברה ויאפשרו את הרחבת ייצור המוצרים הקיימים כמו גם מוצרים חדשים של דשנים בשחרור מבוקר שפותחו.

המצב באלביט מערכות מחריף. כ-700 עובדי אל-אופ מתכננים לשבש היום את העבודה ויקיימו במהלך כל היום אסיפות הסברה כאות לסולידריות עם עובדי אלביט מערכות . בכך הם מצטרפים לכ-300 עובדי תדיראן מערכות ול-1000 עובדי אלישרא אשר נמצאים בשביתה כללית. החרפת הצעדים מתקיימת לאחר שמנכ"ל אלישרא, יצחק גת חזר בו מההסכמות שהושגו בינו לבין ההסתדרות וועד העובדים.

פרוטליקס זינקה במחזור ענק. כשנה ושלושה חודשים אחרי האכזבה הגדולה של פרוטליקס כשרשות המזון והתרופות האמריקנית סירבה לאשר לה לשווק בארה"ב את התרופה לגושה, פרוטליקס סוף סוף זוכה באישור המיוחל, ותוכל להתחיל למכור את מוצריה בארה"ב. על פי את ה-FDA, ניתן אישור לתרופת ה-ULYPSO של פרוטליקס. מניית פרוטליקס נסחרה אתמול בנאסד"ק, טרום האישור, בירידות חדות אך זינקה בכ-22% במסחר המאוחר.

אגרות החוב של אידיבי אחזקות המשיכו לאבד גובה והתשואה על אידיבי אחז אגחד מטפסת מעל ל-20%. זאת בעקבות צניחה של כ-20% במניות קרדיט סוויס בחודש האחרון. כור מחזיקה בכ-2% ממניות הבנק השוויצרי.

חברת דלתא רוכשת את חברת ההלבשה התחתונה שיסר הגרמנית-שוויצרית, הנמצאת בתהליך פירוק, בכ-68 מיליון אירו. Schiesser עוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור, מכירה, שיווק והפצה של הלבשה תחתונה ממותגת. מכירות החברה הסתכמו בכ-132 מיליון אירו ב-2011, הרווח הגולמי בכ-76.7 מיליון אירו והרווח התפעולי ב-8.3 מיליון אירו.

חברת סרגון זכתה בפרויקט לאספקת פתרונות תקשורת מתקדמים לאזורים כפריים בפלורידה. היקף הפרוייקט מוערך בכ-2 מיליון דולר.

קבוצת עזריאלי הודיעה הבוקר על חתימת הסכם עם חברת ישראלום אשר בשליטת מתיו ברונפמן, לרכישת מלוא הזכויות בפארק המדע והטכנולוגיה בפתח תקווה בכ-48 מיליון שקל. מדובר בשני בנייני משרדים, אשר נרכשו בסוף שנות ה-90 והיו בבעלות משותפת ושווה של קבוצת עזריאלי וישראלום. שני הבניינים משתרעים על שטח של כ-18,500 מ"ר ומושכרים במלואם.

נובה דיווחה הבוקר על הכנסות בסך 22.6 מיליון דולר, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2012. החברה מדווחת על רווח נקי על בסיס GAAP של 2.7 מיליון דולר, רווח של 10 סנט למניה. לרבעון השני של 2012 צופה נובה הכנסות של 24.5-26.5 מיליון דולר וצמיחה עקבית של 13%, עם רווח למניה על בסיס GAAP של 9-13 סנט למניה.

חברת כן פייט דיווחה על הצלחה בהנפקה הודות לביקושי יתר במכרז הציבורי שהובילו להשלמת גיוס של 5.84 מיליון שקל באמצעות מניות ואופציות. הביקושים במכרז הציבורי הסתכמו בכ-9.07 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]