נפתח המירוץ לתפקיד סגן בכיר לחשכ"לית

זאת יממה בלבד אחרי שערן היימר (38), המכהן במשרה מ-2009, הודיע על כוונתו להתפטר ■ ‏‏המועמד המוביל כעת הוא צחי מלאך, חשב במשרד הביטחון שזוכה לערכה רבה

‎‎המירוץ לתפקיד סגן בכיר לחשב הכללי ולמנהל חטיבת המימון באוצר - הנחשב אחד הנחשקים במשרד - החל, יממה בלבד אחרי שערן היימר (38), המכהן במשרה מ-2009, הודיע על כוונתו להתפטר.

‏‏המועמד המוביל כעת הוא צחי מלאך, חשב במשרד הביטחון שזוכה לערכה רבה - הן מהחשכ''לית, מיכל עבאדי בויאנג'ו, והן ממנכ''ל המשרד, דורון כהן. מועמדים נוספים הם יריב נחמה, סגן החשכ''לית לענייני ביטחון, ויאיר טל, סגן החשכ''לית לענייני רווחה. שמו של ויקטור וייס, שמונה אתמול לסגן בנושא ביקורת - וששימש עוזר אישי של שוקי אורן ושל עבאדי בויאנג'ו - גם נכנס לבורסת השמות. ל"גלובס" נודע, כי עבאדי בויאנג'ו עדיין לא פסלה את האפשרות למנות אדם שיבוא מחוץ למשרד, דבר שלא היה מקובל עד עתה.

‏‏‎‎צינון לא קצר

‏‎‎קודמו של היימר בתפקיד, עמי לנדאו, מכהן כיום כמנהל חטיבת הזכיינות בתחום הבנייה והכבישים בקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון. בשיחה עם "גלובס" לפני שבועות ספורים, לרגל כניסתו לרשימת "40 על 40" של העיתון (40 ההבטחות הגדולות במשק עד גיל 40), היימר הצהיר כי אחרי פרישתו מהאוצר, הוא רואה עצמו במגזר הפיננסי או בתחום הפיתוח העסקי. לצורך כך, יאלץ לעבור צינון לא קצר, עקב פעילותו בעולם הפיננסים.

‏בין השאר, היימר היה אחראי על ניהול חוב המדינה בסך 620 מיליארד שקל, על הנפקת אגרות חוב בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים; ניהול הסיכונים; ערבויות מדינה; קרנות סיוע ממשלתיות; מינהל גבייה; ביטוח וביטוח סחר חוץ. הניסיון הזה מעניק למי שנושא במשרה נקודת זינוק מצוינת לתפקיד בכיר במגזר הפיננסי.

‏‏קיצור תקופת הצינון נראית בעייתית עתה, משום שהיימר גם היה מופקד על הסוגיה הרגישה של הפרטת הבנקים, לרבות השלמת ההפרטה של בנק דיסקונט ב-2010 ומכירת 5% ממניות בנק לאומי בתחילת 2011. באחרונה הוא קידם גם את תיקון חוק הבנקאות, המכונה תיקון חוק מראני, המסדיר את סוגיית ניהול בנקים ללא גרעין שליטה. מהלך זה הביא אותו ואת דודו זקן, המפקח על הבנקים - שותפו לדרך וחבר אישי - לעימות חזיתי עם אחד מבעלי המניות העיקריים בבנק, שלמה אליהו.

היימר החל את דרכו בחשכ''ל לפני 12 שנה כראש מחלקת עסקאות מט"ח ואחראי על החוב החיצוני והנפקות בשווקים זרים. ‏‎‎