אי.די.בי במו"מ לקבלת הלוואה של 50 מיליון ד' מ-JP מורגן

זאת, בנוסף להלוואות בהיקף 300 מיליון שקל שתקבל הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר מקרן המנוף בראשית ומקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים

קבוצת אי.די.בי במגעים מתקדמים עם הבנק האמריקני JP מורגן לקבל הלוואה בהיקף 50 מיליון דולר, בנוסף להלוואות שתקבל מקרן המנוף בראשית ומקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים בהיקף 300 מיליון שקל בריבית שנתית של 6.9%. המגעים להלוואות נחשפו ב"גלובס", ודווחו רשמית ע"י הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר אתמול. הקבוצה במגעים עם 4 גופים פיננסיים לקבל את ההלוואות.

ההלוואות הן חלק משורה של מהלכים שנוקטת הקבוצה באחרונה במטרה לחזק את מבנה ההון שלה, ולהבטיח את תשלום חובות האג"ח; זאת לאור מינופה הגבוה ומצבה הפיננסי שהורע משמעותית, בעיקר בגלל ההפסד הכבד השקעה במניות קרדיט סוויס.

לפי הדיווח של אי.ד.בי מאתמול, ההלוואה שתעמיד מנורה היא ל-6 שנים. קרן ההלוואה תיפרע בשני תשלומים - 50 מיליון שקל ב-2017, והיתרה ב-2018. כנגד ההלוואה תקבל מנורה שיעבוד על מניות כלל ביטוח, דסק"ש וכלל תעשיות - כולן מקבוצת אי.די.בי, לפי יחס של 150% בין שווי המניות המשועבדות ליתרת ההלוואה. כן העניקה אי.די.בי פיתוח למנורה אופציות לרכישת מניות דסק"ש (שבה מחזיקה אי.די.בי פיתוח 73.6% מההון) במחיר מימוש של 25 שקל למניה - גבוה ב-32% ממחירה כיום.

גם ההלוואה מבראשית תיפרע בשני תשלומים - 50 מיליון שקל ב-2015, והיתרה ב-2016. גם כאן הוענקו אופציות למניות, אולם בדסק"ש בלבד, וכן הובטחה ההלוואה בשעבוד על מניות דסק"ש וכת"ש לפי יחס שינוע בין 130% ל-135% בין שווי המניות ליתרת הלוואה.

במהלך 2012 צריכה החברה לפרוע תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח והבנקים בהיקף של 414 מיליון שקל. בקופת אי.די.בי אחזקות יש כ-559 מיליון שקל, לאחר שביצעה גיוס הון בהיקף של 312 מיליון שקל בחודש פברואר האחרון.