טריידאייר בראשות צבי זיו ואילית גלר גייסה 4 מיליון ד'

הגיוס - מקרנות ההון סיכון כרמל ונצר'ס וג'נסיס פרטנר ■ החברה מספקת פתרונות טכנולוגיים למסחר מוסדי במט"ח ולה שת"פ עם הברוקר האלקטרוני הגדול בעולם בתחום זה

ספקית פלטפורמת המסחר במט"ח, טריידאייר (TradAir), השלימה לאחרונה סבב גיוס של 4 מיליון דולר. את סבב ההשקעה הובילו הקרנות כרמל וג'נסיס וכתוצאה מכך יצטרפו לדירקטוריון החברה אבי זאבי, שותף בכרמל וד"ר אייל קישון, שותף בג'נסיס. זהו סבב הגיוס הראשון בו פנתה החברה למשקיעי הון סיכון לאחר שגייסה הון התחלתי ממשקיעים פרטיים בשלב מוקדם יותר.

טריידאייר הוקמה ב-2010 על-ידי אילית גלר, המנכ"לית, ואייל ידייקין. מייסדי החברה מגיעים עם רקע נרחב בתחום טכנולוגיית המסחר הפיננסי. שניהם הגיעו מחברת טריאנה, שנמכרה ב-2008 ל-ICAP בתמורה לכ-250 מיליון דולר, כאשר גלר הייתה אחת ממייסדות החברה. בין המצטרפים לחברה בתחילת הדרך היה גם צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים עד לשנת 2009, שמכהן בחברה כיו"ר.

סגמנט נפרד

העולם הטכנולוגי מהווה כבר שנים ארוכות חלק מהמסחר במוצרים פיננסיים. עד אמצע העשור היה הממשק בין הטכנולוגיה לסביבת המסחר קשור בעיקר לפתרונות המחשוב, עם התאמה לדרישות של המוסדות הפיננסיים בעיקר ברמת התשתיות. בשנים האחרונות התפתח התחום לסגמנט נפרד שנקרא FinTech, שמציע פתרונות טכנולוגיים למגזר הפיננסי.

חלק גדול מהפתרונות הוא סביב המסחר עצמו, אם באמצעות תוכנות שמריצות אלגוריתם לביצוע כמות גדולה של עסקאות במהירות, או בממשקים שמספקים סביבת מסחר יעילה יותר. טריידראייר שייכת לסוג השני של הפתרונות. הפלטפורמה שהחברה מספקת מיועדת בעיקר לסחר במטבע חוץ בשווקים מתפתחים, בהם היקפי המסחר נמוכים יחסית בגלל סיבות שונות. כמו כן, בשווקים האלו המסחר עצמו מתבצע אחרת בגלל גישה שונה לאשראי ולנזילות בכלל.

ההשקעה מגיעה משתי קרנות שמכירות את תחום הטכנולוגיה הפיננסית שבו נדרשת הבנה שונה מאשר בעולמות הטכנולוגיים הרגילים. לדברי גלר בכוונת החברה לפנות באמצעות הפלטפורמה גם לסחר במוצרים פיננסיים אחרים, ולא רק מט"ח. בינתיים, היא אומרת, "אנחנו רואים הזדמנות גדולה ביכולת לייעל את השווקים אליהם אנחנו פונים, ולהגדיל את נפח המסחר גם שם וגם בשווקים הגלובליים".

לחברה יש מוצר, וכן שיתופי פעולה, הבולט שבהם עם EBS - הברוקר האלקטרוני הגדול בעולם למסחר במט"ח, מקבוצת ICAP. לחברה יש הכנסות אם כי היא עדיין לא רווחית. לדברי גלר, בעקבות הגיוס מתכוונת החברה להגדיל את צוותי המחקר והפיתוח והמכירות, לאחר שכיום מונה החברה כ-10 עובדים. לדברי זאבי: "אנו מאמינים שטריידאייר יכולה להשפיע באופן משמעותי על יעילות ונפח המסחר בשוק המט"ח המקומי והגלובלי, העומד בפני שינויים משמעותיים".