האם בעדן טבע מרקט מגרשים צרכנים שמשווים מחירים?

כך עולה מתיעוד של בלוגרית ■ בסרטון שהעלתה לרשת מצולם סגן מנהל הסניף כשהוא מצהיר: "בבקשה לצאת. הוראות הרשת הן לא לרשום מחירים בחנות"

ממה מפחדים ברשת עדן טבע מרקט, ומדוע מגרשים שם צרכנים המתעדים את מחירי המוצרים? כפי שעולה מתיעוד של בלוגרית ברשת, אוסרת מדיניות הרשת על לקוח פרטי לרשום לעצמו מחירים בחנות.

הדברים מתועדים גם בסרטון שבו מצולם סגן מנהל הסניף בפעולה, כשהוא מצהיר: "בבקשה לצאת מהחנות. הוראות הרשת שלנו הן לא לרשום מחירים בחנות".

לצפייה בסרטון:

http://healworlds.blogspot.com/2012/05/blog-post_04.html

ברשת עדן טבע מרקט לא מכחישים כי מדובר במדיניות, ותולים את הדבר בפרסום המחירים באתר האינטרנט שלה.

קורות השנה האחרונה העלו פלאים את מודעות הצרכנים להשוואות מחירים, וגם לא מעט אפליקציות ואתרי השוואת מחירים תומכים בנושא. גם הגולשת המכונה קטורנה מסאלה מגלה כצרכנית נבונה, ובפוסט שפרסמה השבוע היא מתארת ביקור שנערך בשבוע האחרון בסניף עדן טבע מרקט במתחם הסינמה סיטי בראשון-לציון - במטרה לרכוש תוספי תזונה ולרשום מחירים של מוצרים בסניף אותם היא צורכת דרך קבע, כדי להשוות מחירים בהמשך עם מוצרים מקבילים.

"בשלב בו התחילו לגשת אליי הייתי במחלקת הירקות", היא מספרת, "מקלידה מחירים למייל דרך הסמארטפון. הייתי עם אוזניות עליי כדי לא להיות נגישה להצקות מיותרות מצד העובדים. עובד מהירקות ניגש אליי. המשכתי בעיסוקי וניסיתי ככל יכולתי בגבולות הנימוס להתעלם משאלתו האם אפשר לעזור לי. בסופו של דבר השבתי לו שלא.

"כמובן שהוא הבחין שאני מקלידה מחירים מהשלטים של הירקות למייל בסלולרי - הוא דיווח לאחד מסגני המנהל שנכחו בסניף. סגן המנהל הראשון שאל אותי אם אפשר לעזור ושאל למעשיי, מאחר ששאלתי אם אפשר לעזור לו לאור המבטים שנעץ בי. השבתי שאני מסתדרת, אני רושמת מחירים כי אני רוצה להשוות אותם.

"בהתייעצות עם סגן מנהל נוסף, אותו אחד שרואים בסרטון, נשאלתי מטעם מי אני רושמת מחירים. השבתי שאני בן אדם פרטי, ואני רושמת את המחירים לצרכיי האישיים.

"בשלב הזה כבר פנה אליי הסגן מנהל שבסרטון. הדגשתי שלא מדובר בעבירה על החוק ושאני לא מפריעה לאף אחד. הרי את השוק שקיבלתי מהמחירים (24.99 שקל לקילו תפוח עץ!!!) שמרתי לעצמי... הסגן אמר שהוא צריך לבדוק עם הנהלת הרשת.

"כמו שניתן לראות בסרטון, לאחר התייעצות עם הנהלת הרשת, הסגן הסכים להצהיר בפני המצלמה כי רישום מחירי המוצרים במטרה להשוות אותם הוא בניגוד למדיניות הרשת ומפריעה, אם כי לא ברור לאיזה פעילות בדיוק היא מפריעה. לפיכך, בשם הנהלת רשת טבע מרקט הבכירה, התבקשתי לחדול מהרישום ולעזוב את הסניף בבושת-פנים, אלא אם כן אני מעוניינת לקנות משהו".

את תוספי התזונה להם היא נזקקה, מיותר לציין, העדיפה הלקוחה לרכוש במקום אחר.

בעדן טבע מרקט מאשרים, כאמור, כי מבחינתם מדובר בהתנהגות פסולה ופוגענית ואף מגדירים אותה כ"פרובוקציה": "מדיניות המחירים של עדן טבע מרקט שקופה לחלוטין", נמסר בתגובה, "וכל לקוח המעוניין לדעת את מחירי הפריטים, מבלי ליצור פרובוקציה מקומית, עליו להיכנס לאתר האינטרנט ולבדוק את מחיר המוצר בו הוא מעוניין.כל המוצרים נמצאים באתר, ועליהם מסומנים המחירים. עדן טבע מרקט מנהלת מחירון ארצי קבוע לכל הפריטים בכל החנויות, ולמעשה הינה רשת השיווק היחידה הנוהגת בשקיפות מלאה בנושא זה".