פרטנר תבקש מבזק והוט הקלות במחירי תשתית אינטרנט

עופר פרי: אימוץ מדיניות השוק הסיטונאי תחיה את התחרות בשוק הקווי

פרטנר קיבלה החלטה: תפנה לבזק ולהוט ותדרוש להפחית את מחיר השימוש בתשתית האינטרנט שלהן, וזאת לאור קביעת המדיניות של שר התקשורת משה כחלון בשבוע שעבר, בנושא השוק הסיטונאי, כך נודע ל"גלובס".

פרטנר החלה לגבש את סט הדרישות ההנדסיות שהיא תבקש מבזק ומהוט ובתקופה הקרובה תבקש מבזק ומהוט הצעות מחיר כדי לממש את תוכניותיה האסטרטגיות להרחבת התחרות ולכניסה לשוק הטלוויזיה.

סלקום סירבה להתייחס לנושא אבל ככל הידוע גם היא נמצאת באותה סיטואציה והיא תפנה לבזק ולהוט כדי לקבל נגישות לתשתיותיהן במחירים מוזלים. פרטנר (וכנראה גם סלקום) ידרשו לקבל קווים בהנחה בהתאם למדיניות השוק הסיטונאי, אבל הן ידרשו לקבל גם יכולת לפקח על איכות הקווים, כלומר לאפשר להן שליטה על הקווים כדי שיוכלו להציע שירותים חדשים. לא צפויה דרישה להנחת תשתית עצמאית אלא פשוט לקבל את השירותים מקצה לקצה, תמורת מחיר מוסכם.

מדיניות משרד התקשורת היא לייצר בסיס למו"מ בין פרטנר וסלקום לבזק והוט (שוק סיטונאי) מבלי שהדבר ידרוש את התערבותו. המטרה היא שהשחקנים יגיעו בעצמם לסיכום על המחירים מבלי שהמשרד יצטרך להתערב. לצדדים הוקצב חצי שנה כדי לסכם ביניהם ולא יצטרך המשרד לשקול האם להתערב ולקבוע את המחירים בעצמו. כאמור, לאור הקושי של המשרד להגיע לרזולוציות מורכבות בנושאי תמחור - הוא מעדיף שהצדדים יגיעו בעצמם להסכמים המתבקשים.

בזק (בעיקר) והוט אמורות לקבל הקלה בתמורה להסכמתן למחירי תשתיות מוזלים - ביטול ההפרדה המבנית וביטול הפיקוח על המחירים. בכך תושלם הקמתן של ארבע קבוצות תקשורת מתוך תקווה שתיווצר תחרות עזה בין הקבוצות, שתוביל להפחתת מחירים ותוספת שירותים כמו כניסה לטלוויזיה מצד פרטנר וסלקום.

כניסה לתחום הטלוויזיה היא אחת ממטרות הדגל של משרד התקשורת ביצירת הרפורמה החדשה. המשרד סבור שהשוק הסיטונאי החדש יחייב את כל אחת מקבוצות התקשורת להקים פעילות טלוויזיונית חדשה שתתחרה בהוט ובבזק (יס).

עופר פרי, מנכ"ל 012 סמייל מקבוצת פרטנר, אמר בתגובה: "אנחנו מברכים את משרד התקשורת על פרסום מסמך המדיניות בנושא השוק הסיטונאי. בשוק התקשורת הקווי נדרשים מהלכים משמעותיים בעולמות הטלפוניה הקווית, האינטרנט וגם הטלוויזיה והתוכן. אימוץ השוק הסיטונאי יאפשר להחיות את התחרות בשוק, ובתוך תקופה קצרה לממש מהלכים משמעותיים לטובת ציבור הלקוחות ולפיתוח עולמות תקשורת ותוכן חדשים ומתקדמים, כפי שקיימים בעולם".

איציק בן אליעזר, מנכ"ל אקספון, מסר בתגובה: "כגורם חשוב במפת התחרות, 018 תתקדם באופן עצמאי להסכם סיטונאי עם הוט או בזק. ממילא, המודל הסיטונאי עליו הצהירו סלקום ופרטנר במהלך ואחרי וועדת חייק, לפתיחת תשתיות פיסיות, מתאים פחות ל 018. אנו ממתינים להקמת הצוותים בהוט ובבזק, על מנת להתחיל מו"מ".