מיטב: "לשמור על חשיפה גבוהה למניות"; מהן המומלצות?

רון אייכל ממיטב צופה: "הענפים מוטי הצמיחה ימשיכו להציג את ההתפתחויות הן העסקיות הטובות, והדבר יבוא לידי ביטוי בצורה חיובית במחירי החברות" ■ מהן החברות המומלצות?

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2012 נמצאת בעיצומה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, כ-421 חברות מתוך אלו הכלולות במדד ה-S&P500 דיווחו כבר על תוצאותיהן לרבעון החולף, כאשר למרות החשש מהאטה בארה"ב והמשבר באירופה - התוצאות מעודדת.

הרווח הממוצע למניה של כלל החברות המדווחות, היה גבוה הרבעון בכ-6.5% ביחס לאשתקד. כמו כן, שיעור ההפתעה (הפער שבין דיווח החברות בפועל, לעומת הערכות האנליסטים לרווח למניה) עומד על כ-6.45%.

"למרות החולשה של האינדיקטורים המאקרו כלכליים אנו ממשיכים לנקוט לטווח הבינוני, גישה חיובית ביחס לחברות המושפעות ממחזור העסקים", כותב היום (א') רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב. "להערכתנו יש לשמור על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי. הענפים מוטי הצמיחה ימשיכו להציג את ההתפתחויות הן העסקיות הטובות, והדבר יבוא לידי ביטוי בצורה חיובית במחירי החברות".

על אילו מניות מיטב ממליצים?

פייזר - יצרנית התרופות האתיות הגדולה בעולם דיווחה על רווח של 0.58 דולר למניה, לעומת צפי השוק לרווח של 0.564 דולר. עם זאת, בשורת ההכנסות נרשמה אכזבה קלה ואלו הסתכמו ב-15.4 מיליארד דולר, לעומת צפי לכדי 15.47 מיליארד דולר. השוק צופה כי ברבעון השני יסתכם הרווח ב-0.553 דולר למניה והמכירות יגיעו לכדי 15.2 מיליארד דולר.

Motorola Mobility - יצרנית הסלולרים הצפויה להירכש על ידי גוגל במחצית הראשונה של 2012, פרסמה תוצאות מאכזבות למדי כאשר היא רשמה הפסד של 0.03 דולר למנייה (שלושה סנט). זאת, כאשר השוק ציפה לרווח של 1 סנט למניה. ההכנסות דווקא הפתיעו לטובה והסכמו ב-3.08 מיליארד דולר, לעומת צפי לכדי 2.97 מיליארד דולר.

Kraft - יצרנית המזון, בעלת שווי שוק של 70 מיליארד דולר, שלה 61 מותגים שונים בינהם Cadbury, קפה Jacobs, עוגיות oreo ואף Toblerone. דיווחה השבוע על רווח של 0.57 דולר למניה, לעומת צפי השוק לכדי 0.562 דולר. לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, צמח הרווח ב-9.6%. גם ההכנסות הפתיעו לטובה כאשר אלו הסתכמו ב-13.093 מיליארד דולר, לעומת צפי לכדי 13.052 מיליארד דולר. הפעילות הושפעה לחיוב מהמכירות בשווקים המתעוררים, ובמיוחד בברזיל ובסין. השוק צופה כי ברבעון השני יגיעו רווחי החברה לכדי 0.683 דולר למניה.