דרמה ביוון: הבחירות לממשלה בעיצומן; 'היום ייקבע עתידנו'

מתיחות רבה ביוון לקראת הבחירות המקומית היום ■ הבוחרים נוהרים לקלפיות, שייסגרו היום ב-19 (שעון אתונה) ■ שר האוצר ווניזלוס: "היום יוכרע אם נישאר בגוש האירו"

מתיחות רבה ביוון היום (א') לקראת הבחירות המקומית, אשר מרכזות את תשומת ליבם של כלל אזרחי גוש האירו: 9.85 מיליון יוונים, ביניהם כ-360 אלף מצביעים חדשים מורשים להשתתף בבחירות היום, כאשר הקלפיות צפויות להיפתח ב-7 בבוקר (שעון אתונה), ולהיסגר ב-19 בערב.

סקרים ראשוניים באשר לתוצאות הבחירות, צפויים להתפרסם סמוך למועד נעילת הקליפות.

הבחירות היום הראשונות ביוון, מאז התפרץ משבר החוב באירופה ב-2009 אותו הציתה הממשלה היוונית, כשהכריזה על יחס גירעון-תוצר הגדול משמעותית משהוערך קודם לכן. לפי הסקרים, הבוחרים "מתנדנדים" בין שתי המפלגות המובילות ביוון - מפלגות הפאסוק והמפלגה הדמוקרטית החדשה.

ברקע, חוששים כלכלנים רבים כי תוצאות הבחירות יובילו לאי-יציבות שלטונית ביוון, מה שיקרה מאד על הממשלה היוונית להמשיך במדיניות הצנע הנוכחית שלה - זו המבטיחה לה סיוע חיצוני משאר כלכלות גוש האירו. במידה והסיוע ייפסק ויוון לא תוכל לשרת יותר את חובותיה, בהיקף של 350 מיליארד אירו, ייתכן והמדינה תאולץ לפרוש מגוש האירו.

"היום הזה יכריע אם נישאר בגוש האירו, וייקבע את המשך דרכנו", אמר שר האוצר היווני לשעבר, אוונגלוס ווניזלוס, לקבוצת פעילים תומכים של מפלגת הפאסוק, הנמצאת כרגע בשלטון. "אחרת, ייתכן וניגרר להרפתקאה שתסיג אותנו עשורים אחורה, והמדינה תפשוט רגל".