מועצת הכבלים: הוט ו-yes יחויבו להשקיע 5 מ' ש' בקולנוע הישראלי

‎בקרוב ייערך שימוע בנושא ■ יו"ר המועצה ניצן חן: "יש מקום לחייב את החברות להשקיע בסרטי קולנוע ישראליים, כחלק מחובת ההשקעה שלהן בסוגה מורכבת"

מועצת הכבלים והלוויין החליטה על ביצוע תיקונים בכללים הנוגעים להפקות המקור וליצירה הישראלית. בהחלטה ראשונה שהתקבלה שוקלת המועצה, בכפוף לשימוע שיתקיים בקרוב, לחייב את yes והוט בהשקעה של 5 מיליון שקל בקולנוע הישראלי. בנוסף החליטה המועצה לאפשר "מתיחה" של פריסת חובות ההשקעה בסדרות דרמה ותעודה.

מועצת הכבלים והלוויין תפרסם שימוע בזמן הקרוב, ובו היא שוקלת לחייב את חברות הוט ו-yes להשקיע למעלה מ-5 מיליון שקל בסרטי קולנוע ישראליים. זאת, כחלק ממחויבות בעלי הרישיון להשקעה בהפקות מקור ישראליות.

"המועצה סבורה כי תעשיית הקולנוע הינה תעשייה משלימה לתעשיית הטלוויזיה, וכי יש מקום לשקול לחייב את חברות הכבלים והלוויין להשקיע סכום מסוים בסרטי קולנוע ישראליים, כחלק מחובת ההשקעה שלהן בסוגה מורכבת", אמר היום (ב'") יו"ר המועצה, ניצן חן.

בכוונת המועצה לחייב את החברות הכבלים והלוויין לפרוס את ההשקעה בסרטי קולנוע על פני מספר גורמי הפקה - דבר שיאפשר תמיכה במגוון רחב של יוצרים.

עוד קבעה המועצה כי גם בסדרות דרמה ובסדרות תעודה רגילות תינתן גמישות בפריסת חובות ההשקעה. כך תתאפשר לסדרה להיות מופקת בשנה אחת, ומשודרת עד לא יאוחר מתום השנה שלאחר מכן. זאת בניגוד למצב הקיים, לפיו שידור הסדרה היה מחויב במהלך אותה שנה.

במקרה זה המועצה החליטה להגמיש את הנוהל, לאחר שהתברר לה כי הצרכים המשתנים - הכוללים ימי צילום שמתארכים, קשיים בפיתוח תסריטים, לוחות זמנים של השחקנים וכו' - הביאו לפניות רבות מצד ההפקות בבקשה להגמיש את מועד השידור.

לבסוף, המועצה החליטה להתיר את הקשר שהיה עד היום בין ההכרה בהשקעה של אחוז אחד בפיתוח תסריטים מסוגה מורכבת לבין השקעה נוספת של חצי אחוז בפיתוח סרטי תעודה. זאת לאחר שהתגלה כי המנגנון שחייב קשר ביניהם היה בלתי אפיקטיבי.